UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

دادخواهى ما ابزار دست سیاست‌ورزان‌، عالى‌جنابا‌ن‌، ژن‌هاى خوب و شاهزادگان نخواهد شد!

دادخواهى ما ابزار دست سیاست‌ورزان‌، عالى‌جنابا‌ن‌، ژن‌هاى خوب و شاهزادگان نخواهد شد!

در شنبه‌های اعتراضی شهر ونکوور که پس از خیزش انقلابی مردم ایران هر هفته‌ شنبه‌ها در ونکوور کانادا برگزار می‌شود، این هفته نیز در تاریخ ۷ ژانویه مقابل آرت‌گالری شهر ونکوور برگزار شد که در این مراسم به اعدام دو تن دیگر از جوانان غیور و آزادی‌خواه ایران که توسط حکومت سرکوب و مرگ، به‌دار آویخته شدند، شدیداً اعتراض و شعارهایی علیه سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی سرداده شد. همچنین در این مراسم در آستانه سومین سالگرد سقوط هواپیمای پی. اس ۷۵۲ توسط رژیم جمهوری اسلامی، محمد صفوی فعال کارگری – اجتماعی ساکن ونکوور، سخنان کوتاهی ایراد کرد که در پی می‌خوانید:

 

صحبت‌ام را به یاد جوانان دلاور وطن، از بلوچستان تا تهران از ایذه تا کردستان و به یاد محمد‌مهدى کرمى و سید‌محمد حسینى که ساعاتى پیش توسط حکومت اسلامى ایران اعدام شدند، با شعرى از شاعر بزرگ فرخى سیستانى آغاز مى‌کنم:

 

«یا ما سر خصم را بکوبیم به سنگ      

یا او سرما به دار سازد آونگ              

القصه در این زمانه‌ى پر نیرنگ           

یک کشته به نام به که صد زنده به ننگ‌»!*          

             

امروز، در سومین سالگرد ساقط کردن پرواز PS 752، با خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان همدرد هستیم‌. ما از مبارزات حق‌خواهانه آنها براى آشکار شدن حقیقت و اجراى عدالت دفاع مى‌کنیم.   

ما با آنان و دادخواهانى که مى‌گویند تا اجراى عدالت، نه مى‌بخشیم و نه فراموش مى‌کنیم، هم‌آواز هستیم.    

اما ما نیز که امروز در این هواى سرد و بارانى در مرکز شهر ونکوور ایستاده‌ایم از دادخواهان خانواده‌هاى قربانیان سینما رکس آبادان هستیم که در ٢٨ مرداد ١٣۵٧ بدست اسلام گرایان به آنش کشیده شد و بیش از ۴٠٠ نفر سوختند.          

ما نیز از خانواده‌هاى دادخواه قربانیان دهه ۶٠ و فاجعه بزرگ سال ۶٧ هستیم که هزاران زن و مرد جوان و زیبا، توسط جمهورى اسلامى به چوبه‌هاى دار و جوخه‌هاى اعدام سپرده شدند.

من نیز دادخواه برادر جوانم هستم که در دهه‌ى ۶٠ توسط جمهورى اسلامى اعدام شد.        

ما در این روز غمگین و بارانی اینجا ایستاده‌ایم که بگوییم‌: ما مبارزات دادخواهانه خود را، ابزار دست سیاست‌ها و حکومت‌ها و کشورهایى که چشم‌شان را براى بیش از ۴ دهه بر جنایت‌هاى جمهورى اسلامى بستند، نکردیم و نخواهیم کرد .  

«حقیقت» و  «عدالت» مفاهیم و کلیتى تجزیه ناپذیرند!         

به همین سبب ما دادخواهان، دادخواهى خود را ابزار دست سیاست‌ورزان‌، عالى‌جنابا‌ن‌، ژن‌هاى خوب و شاهزادگانى که بى‌عدالتى و جنایت‌هاى پدر بزرگ و پدر خود را پنهان و انکار مى‌کنند و اعتقادى به آشکار شدن حقیقت و عدالت ترمیمى ندارند‌، نخواهیم کرد.   

ائتلاف با کسانى که به عدالت ترمیمى اعتقادى ندارند، باعث پیروزى عدالت و آشکار شدن حقیقت نخواهد شد ! 

ما دادخواهان، دادخواهى خود را با تکیه بر مردم ایران و در همبستگى با دیگر دادخواهان و دیگر قربانیان جنایت‌هاى جمهورى اسلامى و با کمک گرفتن از نهادهاى حقوق بشرى و افکار عمومى بین‌المللى براى آشکار شدن حقیقت و پیروزى عدالت تا گذار از این حکومت انسان‌کش و کودک‌کش ادامه خواهیم داد.    

             

#زن زندگى آزادى 

نه سلطنت، نه رهبرى / دمکراسى، برابرى !        

٧ ژانویه ٢٠٢٣ – ونکوور     

——————-

* شعر فرخی سیستانی وام گرفته از صفحه تلگرامى «شعر و من» دکتر پیمان وهاب‌زاده.

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: