UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

زادروز پرویز شهریاری در ونکوور گرامی داشته‌شد

زادروز پرویز شهریاری در ونکوور گرامی داشته‌شد

زادروز زنده‌یاد پرویز شهریاری در ونکوور گرامی داشته‌شد / 

شهرگان: پرویز شهریاری متولد ۲ آذر سال ۱۳۰۵ در شهر کرمان، پس از چند دهه مبارزه سیاسی و زندگی پرثمر علمی در دو سیستم حکومتی متفاوت؛ شاهنشاهی و اسلامی، با به ‌یادگار گذاشتن ده‌ها آثار متعدد در حوزه‌های ریاضی، فرهنگ، علوم و ترجمه در تاریخ ۲۲ اردبیهشت ۱۳۹۱ در تهران، دار فانی را وداع گفت.

زادروز زنده‌یاد پرویز شهریاری؛ پژوهش‌گر، ریاضی‎دان، مترجم و روزنامه‌نگار ایرانی – که برای اولین بار پس از مرگ‌اش در ونکوور کانادا برگزار می‌شد – با حضور فرزندان آن زنده‌یاد؛ شروین، مژده و توکا شهریاری و نیز تعدادی از دوستان، آشنایان و علاقه‌مندان آثار این پژوهش‌گر ریاضی، گرامی داشته شد.

در مراسم زادروز استاد پرویز شهریاری که در تاریخ شنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ در کتابخانه عمومی شهر ونکوور شمالی برگزار شد، ابتدا شروین شهریاری پسر زنده‌یاد شهریاری پس‌از خوش‌آمدگویی از شرکت‌کنندگان، از خاطرات خود و خواهرانش در کنار پدر ‌گفت و همراه با نمایش اسلاید و عکس‌های خانوادگی، به شرح و یادآوری ایام نوجوانی و جوانی خود در کنار پدری سخت‌کوش و پژوهش‌گر پرداخت.

مژده شهریاری دختر ارشد پرویز شهریاری که سال‌ها در ونکوور کانادا زندگی می‌کند و اینک به وکالت در این شهر مشغول است، دومین سخنران این مراسم بود. او خاطرات دوران دبیرستان را که پدر نیز معلم ریاضی‌اش بوده، بازگو کرد و از نقش پدر در زندگی‌اش و شکل دادن به شخصیت‌اش سخن گفت.

توکا شهریاری دختر دوم استاد شهریاری نیز به شرح خاطرات خود با پدر پرداخت و بر نقش تاثیرگذار پدر در زندگی‌اش تاکید کرد.

در این روز از همسر زنده یاد پرویز شهریاری که مرگ او نیز تنها چند روز پیش از درگذشت پرویز شهریاری اتفاق افتاده‌بود، یاد شد.

آقای مرزبانی از دوستان پرویز شهریاری و همچنین هادی ابراهیمی، مرتضی مشتاقی و تنی چند از دوستان و آشنایان استاد شهریاری نیز پیرامون نقش این معلم ریاضی سخن گفتند و هریک خاطرات با او بودن را برای حاضرین بازگو کردند.

در این مراسم با پذیرایی از شرکت‌کنندگان، زادروز این استاد برجسته‌ی ریاضی گرامی داشته شد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

هادی ابراهیمی رودبارکی؛ شاعر، نویسنده و سردبیر هفته‌نامه شهرگان آنلاین؛ متولد ۱۳۳۳- رشت و ساکن کانادا - استان بریتیش کلمبیاست.

فعالیت ادبی و هنری او با انتشار گاهنامه فروغ در لاهیجان در سال ۱۳۵۰ شروع شد و شعرهای او به تناوب در نشریات نگین، فردوسی، گیله‌مرد، گردون، شهروند کانادا و شهرگان ونکوور چاپ و منتشر شد.

ابراهیمی همراه با تاسیس کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۳ در نورت ونکوور، اولین انجمن فرهنگی-ادبی را با نام پاتوق فرهنگی هدایت در همین سال به‌همراه تعدادی از شاعران و نویسندگان ایرانی ساکن ونکوور راه‌اندازی کرد که پس از تعطیلی کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۷ این انجمن با تغییر نام «آدینه‌ شب» برای سال‌ها فعالیت خود را بطور ناپیوسته ادامه داد.

هادی ابراهیمی رودبارکی از سال ۲۰۱۰ رادیو خبری فرهنگی شهرگان را تاسیس و تا سال ۲۰۱۵ در این رادیو به فعالیت پرداخت.

از ابراهیمی تاکنون دو کتاب شعر منتشر شده‌است:

«یک پنجره نسیم» - ۱۹۹۷ - نشر آینده - ونکوور

«همصدایی با دوئت شبانصبحگاهی» نشر بوتیمار - ایران

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: