UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سعید مرتضوی به طور دائم از قضاوت محروم شد

سعید مرتضوی به طور دائم از قضاوت محروم شد

براساس گزارش‌ها از ایران، دیوان عالی کشور حکم قضایی علیه سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران را تایید کرده است. براساس این حکم، او به طور دائم از شغل قضاوت محروم و برای پنج سال از داشتن کارهای دولتی منع شده است.

حکم قضایی علیه سعید مرتضوی در جریان رسیدگی به “پرونده کهریزک” صادر شد ولی گزارش شد که در پی اعتراض متهمان پرونده، این حکم برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری جنجال‌برانگیز ایران در سال ۱۳۸۸ گروهی از بازداشت‌شدگان تجمع‌های اعتراضی، به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند و تعدادی از آنها در مدت بازداشت جان باختند.

ایران به طور رسمی، کشته شدن دست‌کم سه نفر از این افراد را بر اثر بدرفتاری ماموران در دوران بازداشت در کهریزک تایید کرده است، هرچند مخالفان می‌گویند که تعداد کشته‌شدگان بیشتر از سه نفر بوده است.

آقای مرتضوی در آن زمان، دادستان تهران بود و طبق گزارشی که یک کمیته ویژه از سوی مجلس ایران تهیه کرد، دستور انتقال بازداشت‌شدگان اعتراضات را به کهریزک صادر کرده بود.

محاکمه او در ارتباط با “پرونده کهریزک” از اواخر سال ۱۳۹۱ به اتهام معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع آغاز شد.

او پیش از این گفته بود که دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده‌اش، صلاحیت ندارد.

[بی‌بی‌سی]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: