UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

هر کس که در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید

هر کس که در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید

سینایی در مراسم افتتاح نمایشگاه برنامه جهانی غذا: ایرانیان به جای بمب و موشک، هنر داشته‌اند

معتمد آریا: هنر و تاثیری که یک اثر هنری می‌گذارد از هر عنصر دیگری در دنیا برنده‌تر و تاثیر گذار‌تر است.
کابلی خوانساری: یکی از سرلوحه‌های رفتاری ما شعری از ابوالحسن خرقانی است که می‌گفت: هر کس که در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید.
خسرو سینایی:  معتقد است هر چند در جهان همیشه نیروهای اهورایی و اهریمنی باهم وجود داشته‌اند اما این نیروهای اهورایی هستند که همیشه پیرور می‌شوند.

Photo by Franak Ariaخسرو سینایی (کارگردان سینما) که در مراسم رونمایی از ۳۰ اثر اهدایی هنرمندان به برنامه جهانی غذا سخن می‌گفت؛ با تبریک به برگزارکنندگان چنین مراسم‌هایی گفت: از دوران باستان در فرهنگ ما نیروهای اهورایی و اهریمنی وجود داشته است و هنرمند جزیی از نیروهای اهورایی است.

وی با اشاره به وضعیت امروز دنیا گفت: ما هیچگاه بمب و موشک و ابزاری برای جنگ با دنیا نداشته‌ایم بلکه هنر داشته‌ایم و با ابزار هنر به مردم امید انسانیت داده و می‌دهیم.

سینایی افزود: هر چند حرکت و اثرگذاری فرهنگ و هنر مانند نیروهای اهورایی آرام و آهسته است اما در نهایت این نیروهای اهورایی هستند که پیروز می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیز هرچند آرام آرام حرکت می‌کند اما اثر دارد.

فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما نیز گفت: من امروز اینجا در برابر این همه نیکوکاری احساس کوچکی می‌کنم زیرا وقتی به داشته‌های خودم نگاه می‌کنم، در قبال این بخشندگی قابل توجه نیست.

معتمد آریا ادامه داد: تمامی هنرمندانی که امروز آثار خود را اهدا کردند هر کدام یک گوهری از کارهای خود را برای یک حرکت نوع‌دوستانه اهدا کرده‌اند

Photo by Franak Aria2

بازیگر فیلم روسری آبی و قصه‌ها با اشاره به لزوم تداوم چنین برنامه‌هایی افزود: اینگونه فعالیت‌ها یک هوشمندی خوبی دارد و این هوشمندی و درایت باید حفظ شود زیرا هنر و تاثیری که یک اثر هنری می‌گذارد از هر عنصر دیگری در دنیا برنده‌تر و تاثیرگذار‌تر است.

وی هنرمند را خالق نامید و افزود: وقتی هنرمند آفرینشی را انجام می‌دهد و یک اثر هنری تولید می‌کند، بخشندگی‌اش بالا‌تر از هر عنصر دیگری است. 

کابلی خوانساری هنرمند نقاش نیز طی سخنانی گفت: درست است که برنامه جهانی غذا ۵۰ سال است که در دنیا اجرا می‌شود و ایرانیان نیز از آن استقبال کرده‌اند اما چنین نگاهی در ایران از هزار سال پیش وجود داشته است

وی ادامه داد: یکی از سرلوحه‌های رفتاری ما شعری از ابولحسن خرقانی است که می‌گفت: هر کس که در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید چه آنکس که بدرگاه باری تعالی به جان ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.

نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد نیز با اشاره به اهداف این برنامه گفت: برنامه جهانی غذا بازوی کمک رسانی سازمان ملل متحد است و در کنار سایر سازمان‌ها فعالیت می‌کند و این مراسم به بهانه پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان برنامه جهانی غذا نوعی قدردانی از هنرمندانی است که آثار خود را اهدا کرده‌اند.

در مراسم رونمایی از آثار هنرمندان ایرانی اهدایی به برنامه جهانی غذا چهره‌های همچون حمید فرخ‌نژاد، خسرو سینایی، فاطمه معتمد آریا، سروش صحت، عباس مشهدی‌زاده، بهاره رهنما، شهرام ناظری، علی مشایخی، سفیر بلژیک، ایوبی رئیس موسسه فرهنگی اکو حضور داشتند.

نمایشگاه ۳۰ اثر هنری از هنرمندان ایران به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی غدا فائو در موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

[ایلنا]

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

۱ نظر

  1. moris-mortesa-chakere-issa-MASSIH

    dolat,ha–ayeneye–mel,lat,ha–hastand–;khalayegh–har–che-layegh–<<man–dar–11-08-1964–dar–tehran–bedonya–amade,am—waq–dar–27-08/-2000–dar–kelyssaye–protestant–ghossle–tamid–shode,am–leipzig–city—
    دولت‌ها آیینه ملت ها هستند. خلایق هر چه لایق. من در ۱۱ آگوست سال ۱۹۶۴ در تهران به دنیا آمده‌ام و در تاریخ ۲۷ آگوست سال ۲۰۰۰ در کلیسای پروتستان غسل تعمید شده‌ام.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: