UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

پلیس آلمان از شاهین نجفی حفاظت می‌کند

پلیس آلمان از شاهین نجفی حفاظت می‌کند

پس از اجرای ترانه‌ای به‌نام “نقی” از سوی شاهین نجفی، خواننده رپ ایرانی و تهدید وی به مرگ از طرف نیروهای تندرو جمهوری اسلامی ایران، پلیس آلمان اعلام کرد که از جان این هنرمند حفاظت می‌کند.

تارنمای روزنامه “راینیشه پست” آلمان، امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه به نقل از سخنگوی پلیس شهر کلن خبر داد که روز گذشته طی نشستی، بخش امنیت ملی اداره پلیس کلن به موضوع تهدید به مرگ شاهین نجفی، خواننده رپ ۳۲ ساله ایرانی ساکن این شهر رسیدگی کرد.

بنا به این گزارش در این نشست چند مقام امنیتی و همچنین بخش حفاظت از قانون اساسی و پلیس جنایی فدرال شرکت داشتند.

در این جلسه تدابیر حفاظتی در مورد شاهین نجفی به تصویب رسید.

روز گذشته پیش از برگزاری این جلسه شاهین نجفی به اداره پلیس کلن رفته و در آن‌جا شکایت خود را تقدیم کرده بود.

ترانه رپ “نقی” با اجرای شاهین نجفی در روزهای اخیر جنجال بسیاری به‌پا کرده است.

در این ترانه شاهین نجفی امام نقی یا امام هادی، دهمین امام شیعیان را مورد خطاب قرار داده و در آن نگاه انتقادی خود از شرایط کنونی اجتماعی و سیاسی ایران را بازگو کرده است.

این ترانه تاکنون، در یک نوبت بیش از هزار و ۷۰۰ و در نوبتی دیگر بیش از چهار هزار و ۶۰۰ بار “لایک” خورده است و صد‌ها بار توسط کاربران فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده است.

همچنین در سایت یوتیوب نیز تا به امروز نزدیک به ۵۹ هزار بار شنیده شده است.

با بازتاب گسترده این ترانه، محافل و نیروهای تندرو جمهوری اسلامی ایران، با استناد به فتوای اخیر آیت‌الله صافی گلپایگانی، مرجع دینی شیعه، حکم “ارتداد” شاهین نجفی را صادر و وی را به مرگ تهدید کردند.

یک سال پیش از انتشار ترانه “نقی”، در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گروهی از جوانان ایرانی کمپینی به‌نام “کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان” راه‌اندازی کرده و در آن طنزهای اجتماعی را منتشر می‌کردند که این نیز در فضای مجازی گسترش یافت.

فتوای آیت‌الله صافی گلپایگانی دو هفته پیش از انتشار ترانه شاهین نجفی منتشر شد.

یک مقلد این مرجع دینی شیعه پرسیده بود: “مدتی است عده‌ای اجیرشده که عمدتأ از ضد انقلاب خارج از کشور می‌باشند، در فضای اینترنت، سایت‌ها و وبلاگ‌های خود به‌راحتی به امام مظلوم شیعیان حضرت امام هادی اهانت و جسارت می‌کنند (طراحی، جوک، کاریکاتور، فحاشی، دروغ بستن و …) حکم این افراد چیست؟”

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این پرسش شرعی فتوا داد: “چنان‌چه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشند مرتدند. والله اعلم.”

شاهین نجفی که پیش از ترانه “نقی” در ترانه‌های دیگر خود مسائل سیاسی و اجتماعی را به‌نقد می‌کشید این بار به‌شدت از سوی محافل تندرو جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار گرفت.

خبرگزاری فارس، در خبری تحت عنوان “تشکیل کمپین اعدام شاهین نجفی” به نقل از وبلاگی به‌همین نام نوشت: “از تمامی شیعیان و بلکه همه مسلمانان محب اهل بیت تقاضا داریم در صورتی که به هر نحوی به این فرد مرتد دسترسی دارند او را به سزای اعمالش رسانده و روانه دوزخ ابدی‌اش نمایند.”

پایگاه خبری “شیعه آنلاین” نیز برای کشتن شاهین نجفی مبلغ ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرد.

تارنمای عصر امروز نیز نوشت: “شاهین نجفی خواننده رپ، اهل گیلان، که ید طولایی در خزعبل‌گویی و استفاده از کلمات رکیک و ناپسند دارد در تازه‌ترین اقدام خود، با انتشار آلبومی به برخی امامان معصوم (ع) و مقدسات دین توهین کرده است.”

سایت عصر امروز و فارس از شاهین نجفی به‌عنوان “خواننده فتنه” نام بردند و در پایان با اشاره به آیه‌ها و روایت‌های اسلامی تأکید کردند: “کسی که به ائمه و امامان(ع) توهین می‌کند حرام‌زاده است و باید در نطفه‌اش شک کرد.”

این در حالی است که شاهین نجفی در گفت‌گوهای خود اعلام کرده است که قصدش توهین به باورهای دینی مردم نبوده و هدفش مطرح کردن مشکلات اجتماعی در ایران بوده است.

شاهین نجفی فعالیت در موسیقی را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و از سال ۱۳۸۴ به آلمان مهاجرت نمود.

وی که دانشجوی اخراجی رشته جامعه‌شناسی در ایران بود، در آلمان ابتدا سرپرست گروهی به نام “اینان” شد و سپس به گروه “تپش ۲۰۱۲” پیوست و با اجرای ترانه‌های سیاسی-اجتماعی رپ مطرح گردید.

او پس از جدایی از گروه “تپش ۲۰۱۲” در سال ۱۳۸۸ گروه موسیقی “آنتی‌کاریزما” را تشکیل داد.

شاهین نجفی تاکنون چهار آلبوم استودیویی و دو آلبوم گروهی منتشر کرده است.

[رادیو زمانه]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: