UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کودتای خزنده مصباح برای برچیدن تخت ولایی خامنه‌ای

کودتای خزنده مصباح برای برچیدن تخت ولایی خامنه‌ای


ایران آنلاین – مهدی ساوالانپور- سایت حامی دولت “ندایی از درون” نسبت به کودتای سپاه به رهبری محمد تقی مصباح یزدی علیه علی خامنه‌ای هشدار داد.

محمد تقی مصباح یزدی بنیان‌گذار و مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که به اذعان بسیاری از منتقدین، موسسه تحت امر وی مرکز و ستاد فرماندهی انجمن حجتیه است.

مصباح از منتقدان جمهوریت است و این سخنان وی که گفته است: مردم، ناصر (کمک کننده) ولی فقیه هستند، نه ناصب (منصوب کننده) و مشرع (مشروعیت دهنده) او، مورد مخالفت بسیاری حتی بخشی از جناح راست و اصولگرا قرار گرفته است.

این در حالی است که از دیدگاه وی فقها در دوران غیبت، نایب حجت بن حسن (مهدی موعود)، حاکم هستند و نتیجتاً انتخاب حاکم توسط مردم فاقد اعتبار است.

انجمن “حجتیه” در سالهای بعد از انقلاب زیر فشار آیت الله خمینی خود را منحل اعلام کرد، اما عملاً این انجمن نه تنها منحل نشد بلکه کادرهای قدیمی‌اش ساختار جدید انجمن حجتیه را مانند یک “لژ” سازمان دادند و سازمان‌های موازی با اسامی مختلف درست کردند که “بنیاد غدیر” و” موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ” که در واقع موسسه افکار حجتیه است از این قسم است؛ اما این نام را برای آن انتخاب کردند تا حساسیت ایجاد نکند.

اولی را آیت الله خزعلی بنیان‌گذار کرد و دومی را آیت الله مصباح. فراموش نکنیم که آیت الله احمد جنتی نیز از کادرهای قدیمی همین انجمن است که شورای نگهبان را به یکی از سازمان‌های وابسته به لژ مخفی حجتیه تبدیل کرد و آن‌ها توانستند در سپاه و بسیج نفوذ کنند.

در این باره علی اکبر محشتمی‌پور؛ عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز می‌گوید: جریان «مصباحیه» و «حجتیه» که در مؤسسات ذکر شده لانه کرده‌اند اعتقادی به آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای ندارند و تلاش می‌کنند تا ریشه آن‌ها را بزنند.

وی معتقد است این جریان به رهبری محمدتقی مصباح یزدی قصد انتقام‌جویی از انقلاب را دارند و از آیت‌الله خامنه‌ای پلی ساخته‌اند برای رسیدن به اهدافشان و وقتی اهدافشان رسیدند؛ ریشه رهبری را هم می‌زنند.

البته به جرئت می‌توان گفت تفکر مصباح یزدی به تفّکر خامنه‌ای نزدیک است و آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند، حکومت اسلامی بدون اتکا به آرا مردم؛ هرچند ممکن است در آینده مصباح قدرتمند تر شود و خامنه‌ای را کنار بزند، ولی هر دو فعلاً یک راه را در پیش گرفته‌اند.

ایت الله مصباح یزدی در بین سیاسیون به پدر حذف‌های فیزیکی رجال ایران مشهور شده است و در اینکه وی پشت پرده و پدر حکم شرعی مهدور الدم، فرمانده قتل‌های رجال سه ده اخیر ایران است شکی نیست.

وی در فتوایی اعلام کرد: هر جا که آهنگ مخالفت با ولایت فقیه یا ولی فقیه ساز شده سعی کنید آن‌را خاموش کنید اگر از روی نادانی است برایش توضیح دهید و شبهه اشان را رفع کنید ولی اگر از روی غرض ورزی است او را خفه کنید.

حال باید به ذکر چند نکته در خصوص مصباح و خامنه ای اشاره کنیم؛ این دو روحانی، یکی بر جایگاه رهبری ایران تکیه زده و داعیه ولایت مسلمانان جهان را دارد و دیگری رییس انجمنی سری و قدرتمند است، که هردو مریدانی پا در رکاب دارند اما جنگ خاموش قدرت ما بین آنان به وضوح در حال شعله ورشدن است.

نکته جالب این است که وقتی این دو با هم در محفلی روبرو می‌شوند به حمد و ثنای یکدیگر پرداخته و هر یک دیگری را با انواع القاب چاپلوسانه مدح می‌کنند. این عضو مجلس خبرگان رهبری که فیلم بوسیدن پاهای خامنه ای توسط وی به شکل گسترده در اینترنت پخش شده است، رهبر جمهوری اسلامی را نمادی از همه مقدسات خوانده و گفت: عشق به رهبری عشق به خدا، عشق به اولیا، عشق به قرآن و امام زمان و عشق به همه مقدسات است؛ چرا که ایشان نمادی از همه مقدساتی هستند که ارزش عشق ورزیدن دارند.

البته این گونه مجیز گویی ها از سوی رهبر ایران بی پاسخ نمانده است و وی در سفر سال ۱۳۸۹ خود به شهر قم، در روز دوشنبه سوم آبان در حضور وی و دیگر مسئولان و اعضای هیأت های علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به آنچه “کمالات” مصباح یزدی خواند، وجود این روحانی را “موجب افزایش برکات الهی” دانست و این کمالات را “فضل، اخلاص و تقوای” مصباح یزدی برشمرد.

خامنه ای همچنین با تمجید از موسسه تحت ریاست وی آن را یک “الگوی جامع و کامل برای حوزه” نامید و خواستار آن شد تا در مورد خدمات و تلاش‌های این مؤسسه به شکل صحیح اطلاع رسانی شود.

اما با وجود تمامی این تعریف‌ها و تمجیدها، حامیان رهبر کنونی ایران عقیده دارند مصباح یزدی با مدیریت انجمن حجتیه و حامیانش که به تمامی ارکان جمهوری اسلامی بالاخص سپاه نفوذ کرده‌اند در کودتایی خاموش و آرام سعی در برچیدن تخت ولایی خامنه ای را دارند.

بی تردید انجمن حجتیه توانسته نفوذ بسیار زیادی بر فرماندهان ارشد سپاه پیدا و نقطه اتکا خامنه ای را دچار خدشه و تزلزل کند و به اذعان حامیان رهبر ایران انجمن حجتیه تا مغز استخوان در ارگان‌های نظامی و امنیتی نفوذ کرده است.

حمایت مصباح یزدی از سپاه و دیدارهایی که فرماندهان این نیرو با وی دارند و بیان این مطالب از جانب وی که حفظ همه دستاوردهای نهادها و دستگاه‌ها به عهده سپاه است و بدون وجود سپاه هیچ دستگاهی قادر به انجام وظایف خود در کشور نیست و تعاریفی نظیر این که سپاه تنها نهادی است که تمام نیازهای کشور را برطرف می‌کند و هر گاه به آن احتیاج باشد، در صحنه حاضر است. تا جایی که انقلاب بدون وجودش قادر به ادامه حیات نیست؛ عملاً حکایت از هم اندیشی و همگرایی سپاه با اندیشه‌های مصباحیت دارد.

الیاس نادران نماینده محافظه‌کار مجلس در این باره قبل از انتخابات مجلس نهم گفته است، که هدف جبهه پایداری به رهبری محمدتقی مصباح یزدی٬ فراتر از مجلس و ریاست جمهوری است.

وی هشدار داده که نگاه این جریان به مجلس نهم سکوی پرشی برای ریاست جمهوری است و البته در تحلیل نگران کنده‌تر بیم آن می‌رود که این جریان به فراتر از ریاست جمهوری (رهبری) بیاندیشد.

هرچند سپاه پاسداران قصد داشت در انتخابات مجلس نهم نمایندگان مطلوب خود را به بهارستان بفرستد اما در این راه موفقیت چندانی به دست نیاورد.

حال باید دید که انجمن حجتیه به سرکردگی مصباح و بازوی سپاه می‌تواند نسخه ولایت امری خامنه ای را بپیچد یا خیر.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: