UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

بیمه وام مسکن

بیمه وام مسکن

[image src=”http://shahrgon.com/fa/wp-content/uploads/2014/12/Mahshid-Amini.jpg” width=”120″ lightbox=”yes” frame=”light” align=”left”]بیمه وام مسکن یا Mortgage Insurance چیست؟

بیمه وام مسکن یک نوع بیمه عمر موقت کاهنده است که که در زمان تقاضای وام مسکن و یا ایجاد تغییر در وام از طرف مؤسسات مالی به شما پیشنهاد می‌شود.

در این نوع بیمه وارث بیمه بانک یا مؤسسه مالی می‌باشد و پس از فوت بیمه شونده خسارت بیمه به بانک یا مؤسسه مالی پرداخت خواهد شد. این خصوصیت باعث بروز

مسائلی در این نوع بیمه می‌شود که به تفسیر آن‌ها می‌پردازیم:

 در یک بیمه عمر مناسب تصمیم اینکه مبلغ خسارت بیمه برای بازپرداخت وام استفاده شود و یا این مبلغ سرمایه گذاری شود و از درامد سرمایه گذاری ماهیانه وام پرداخت شود بر عهده وارث بیمه می‌باشد. در حالیکه در بیمه وام مسکن این پول مستقیماً جهت بازپرداخت وام به موسسه مالی پرداخت می‌شود.

 با پرداخت خسارت بیمه به موسسه مالی این مبلغ به عنوان دارایی شخص فوت شونده در نظر گرفته می‌شود و مشمول هزینه ارزشیابی دولتی (probate fee) می‌شود، ولی در یک بیمه عمر با انتخاب وارث مناسب می‌توان خسارت بیمه را معاف از این هزینه و مالیات به نسل بعدی منتقل کرد.

 چون بیمه وام مسکن یک بیمه عمر کاهنده است مبلغ بیمه همزمان با بدهی شخص به موسسه مالی به مرور زمان کاهش می‌یابد بدون اینکه میزان پرداختی ماهیانه بیمه کاهش یابد. ولی در بیمه عمر هر دو این مبالغ می‌توانند ثابت باشند.

 نکته دیگری که در بیمه وام مسکن باید در نظر گرفت این است که اکثر قرادادهای وام مسکن کوتاه مدت (مثلاً ۵ ساله) هستند و چنانچه بعد از تمام شدن این دوره، قرارداد وام با موسسه مالی جدیدی نوشته شود، بیمه نامه با شرکت قبلی لغو خواهدشد و بیمه نامه جدید با موسسه مالی جدید می‌تواند باعث بالا رفتن پرداختی ماهیانه بیمه (premium) شود چرا که همیشه پرداختی ماهیانه متناسب با سن و تندرستی شخص در زمان بستن قرارداد تعیین می‌شود.

در اکثر بیمه‌های وام مسکن آزمایشات پزشکی قبل از قرارداد بیمه انجام نمی‌شوند و این باعث می‌شود که هیچ تضمینی برای پرداخت خسارت بیمه وجود نداشته باشد.

آنچه در بیمه‌های وام مسکن بسیار جلب توجه می‌کند این است که میزان پرداختی ماهیانه بیمه‌های وام مسکن (premium) چندین برابر بیمه‌های عمر می‌باشد. بنابر این منطقی به نظر می‌رسد که قبل از امضای قرارداد بیمه وام مسکن با یک مشاور بیمه تماس بگیرید. یک مشاور بیمه مسلط به محصولات شرکت‌های مختلف می‌تواند بیمه عمری متناسب با همه نیازهای مالی شما و خانواده شما با بهترین قیمت از بهترین شرکت بیمه تهیه کند.

[image src=”http://shahrgon.com/fa/wp-content/uploads/2015/01/بیمه-عمر-مسکن.jpg” width=”450″ height=”650″ title=”جدول” lightbox=”yes” frame=”light” align=”center”]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: