UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

«رنج فلسطین را با جمهوری اسلامی پیوند نزنیم»

«رنج فلسطین را با جمهوری اسلامی پیوند نزنیم»
 
حدود یک هفته یی است که ناآرامی و جنگ بین مردم فلسطینی و دولت اسرائیلی در جریان است و تاکنون ده ها کودک و غیرنظامی فلسطینی و چند تنی از غیرنظامیان اسرائیلی کشته و صدها تن زخمی شده اند. تنش های تازه از زمانی شروع شد که به تحریک راستگرایان اسرائیلی و نژادپرستان یهودی حکم اخراج خانواده های فلسطینی از منطقه شیخ جراح در شرق بیت المقدس صادر شد و واکنش مردم فلسطینی را موجب گردید. در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حتی توافقات قبلی بین دولت اسرائیلی و دولت اردن، شرق بیت المقدس و حق اسکان مردم فلسطینی در منطقه شیخ جراح به رسمیت شناخته شده است و به لحاظ حقوق بین الملل و معاهدات بین دولی در این خصوص جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. اینکه امروز دادگاه های اسرائیل حکم اخراج خانواده های فلسطینی در این منطقه را صادر می کنند هیچ تردیدی نباید داشت که قوانین بین المللی و معاهدات قانونی نقض شده است و دلیل واضح آن هم در واقع «آپارتاید یهودی در قالب مصوبه دولت یهود» بوده و در شرایط کنونی برآمد راستگریان یهودی و شخص «بنیامین نتانیایو» برای استمرار حکمرانی خود بر ساختار اسرائیلی می باشد که به دلایلی که اینجا جای پرداختن به آن نیست نخست وزیر «بی بی» می خواهد همچنان بر قدرت تکیه بزند.
متاسفانه بسیاری از کسانی که در حوزه رسانه و بخصوص مدیای فارسی زبان به عنوان کارشناس اظهارنظر می کنند، فاقد دانش در حوزه حقوق بین الملل، درک تحولات ژئوپلتیک، مناقشات منطقه یی و سواستفاده های ابزاری در حوزه های ملی بخصوص بن بست تشکیل دولت اسرائیلی می باشند. چه در جامعه اسرائیلی، چه در بین فلسطینان و چه در بین بازیگران جهانی و منطقه یی از جمله جمهوری اسلامی، همه بازیگران آلترناتیوی از رنج و درد مردم فلسطینی و خون کودکان بی گناه می خواهند برای توجیه منافع خود استفاده کرده و شوربختانه بسیاری از کارشناسان دعوت شده به مدیای فارسی زبان نیز در همین موقعیت دعوت به مصاحبه می شوند. آنچه امروز در فلسطین، المقدس و غزه می گذرد در واقع و بر اساس حقوق بین الملل و دیگر کنوانسیون های جهانی در چارچوب «جنایت علیه بشریت» قابل طبقه بندی است و به هیچ بهانه از جمله مخالفت با جمهوری اسلامی ایران قابل توجیه و واژگونه سازی نیست و حتی از طرف نهادهای بین المللی از جمله عفو بین المللی و ترقیخواهان یا صلح طلبان اسرائیلی هم به شدت محکوم شده است، پس خون کودکان فلسطینی را با امیال بنیادگرایان اسلامی و حتی جمهوری اسلامی پیوند نزنیم. کودکان فلسطینی در غزه به همان دلیل کشته می شوند که دختران دانش آموز در منطقه برچی در کابل کشته شدند، کودکان فلسطینی به همان دلیل در خون خود می غلتند که کودکان ایرانی در آبان ماه هشتاد و هشت کشته شدند، همه این انسان های بی گناه بخاطر منافع ضدانسانی حکومتگران جان دادند و همه ژنرال های فرمان دهنده تیر و بمباران، هر چند که ملیت های متفاوت داشته باشند اما همه از یک خانواده و آبشخور تغذیه می کنند. کودکان فلسطینی در معرض گلوله و بمباران قرار دارند و بعضی نیروهای فلسطینی با اشاره به حامیان خارجی خود فقط می خواهند از شرایط موجود به نفع خویش استفاده کنند همانگونه که نخست وزیر جنایتکار اسرائیل (نتانیاهو) نیز از دامن زدن به این تنش و جنگ می خواهد ناسیونالیست ها و مذهبیون یهودی را برای استمرار قدرت خود در استمرار پست نخست وزیری، در پشت سر خویش به صف کند. خاورمیانه از شرق تا غرب آن در آتش خشم و جنایت زمامداران و صاحبان قدرت می سوزد و ما هر روز باید برای یک جنایت بزرگ هم چنان مرثیه سرایی کنیم و بازی «مرگ» و «ویرانی» نیز همچنان ادامه دارد. خلاصه بگویم همه انسان های آزادیخواه و والا چنین جنایاتی و به خصوص امروز، فاجعه یی که در سرزمین های فلسطینی می گذرد را محکوم می کنند و جنبش چپ سوسیالیستی ایران هم تمام قد در مقابل این جنایات موضع گیری مشخص دارد، چون دفاع از حق و مشروعیت « حق زندگی» اولین اصل در شکل دادن و هویت هر نیروی مترقی و چپ واقعی می باشد. اشک من و رفقای هم اندیش من، نثار تمام جان های قربانی شده کودکان و غیرنظامیان فلسطین، افغانستان، ایران و… و نفرت من و همه آزادیخواهان و عدالت طلبان برای قدرتمندان و جنایتکارانی باد که برای منافع نامشروع خویش دستور مرگ و ویرانی می دهند. به عنوان یک کمونیست و روزنامه نگار ایرانی می گویم که جنبش چپ ایران، جنبش کارگری، جنبش دانشجویی، جنبش زنان و همه جنبش های مدنی، اجتماعی، سندیکایی و سیاسی ایران هرگونه جنایت علیه بشریت و کودکان را محکوم کرده و با مردم فلسطین اظهار همبستگی می کنیم.
 
 ۱۴٠٠/۲/۲۳
 
May be an image of child, standing, headscarf and outdoors
 
 
 
 
 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

اردشیر زارعی قنواتی نویسنده و روزنامه‌نگار؛ روشنفکر و فعال سیاسی، تحلیل‌گر سرشناس ایرانی در حوزه‌ی مسایل سیاسی و بین‌الملل است. از او مقالات فراوانی در نشریات ایران از جمله شرق و اعتماد و سایتهای معتبر خارج از کشور منتشر شده‌است.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: