UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

گزارش همایش حضوری و مجازی شعر آوانگارد

گزارش همایش حضوری و مجازی شعر آوانگارد

 

همایش حضوری-مجازی شعر زبان و پسازبان در دانشگاه فردوسی مشهد

شهرگان: همایش شعر زبان و پسازبان با حضور دکتر مهدی خبازی کناری استاد فلسفه، دکتر فرخ لطیف نژاد استاد زبان شناسی و مطالعات شناختی، دکتر سعید جهانپولاد شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات تطبیقی ملل، علی قنبری شاعر زبان و مترجم معاصر، فرزاد میر احمدی شاعر و پژوهشگر فراسپید، احسان مهدیان شاعر و ایده‌پرداز شعر ارتعاش و اساتید و دانشجویان رشته ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در همایش شعر آوانگارد به معرفی مبانی شعر زبان و پسا زبان پرداخته شد. سخنرانان این همایش عبارت بودند از:
#دکتر_فرخ_لطیف_نژاد
#دکتر_مهدی_خبازی_کناری
#دکتر_سعید_جهانپولاد
#علی_قنبری
#فرزاد_میراحمدی
#احسان_مهدیان

این همایش که با همکاری چندین دانشگاه و دانشکده و کارگروه مطالعات ادبی و فرهنگی در دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۳  با استقبال پرشور اساتید و دانشجویان رشته‌های ادبیات و مطالعات علوم انسانی و فرهنگی برگزار گردید‌.
در آغاز جلسه‌، دکتر فرخ لطیف‌نژاد استاد دانشگاه و تحلیل‌گر و پژوهش‌گر مطالعات زبان‌شناسی شناختی و مطالعات شعر‌شناسی شناختی به تاریخچه مختصری از جریان شعر زبان و مکاتب چند گانه بیت‌، سانفرانسیسکو و نیویورک و مکتب بلک هاوتن آمریکا و تأثیرات جهانی این مکاتب پرداخت. و سپس در یک بررسی تطبیقی شعر زبان و زبانیت دکتر رضا براهنی و شعر دهه هفتاد و جریان‌های شعر آوانگارد را شرح داد‌. معرفی مختصری از شعر زبان‌، متن سیاه، شعر فراسپید‌، شعر ارتعاش و شعر پسا زبان ‌به همراهی ایده‌پردازان این جریان‌های آوانگارد معاصر ایران از دیگر بخش‌هایی این همایش بود‌. در بخش بعدی جلسه شاعران و ایده پردازان شعر آوانگارد دکتر مهدی خبازی کناری استاد فلسفه دانشگاه مازندران و ایده‌پرداز متن سیاه‌، علی قنبری شاعر و مترجم و از شاعران بنام شعر زبان‌، فرزاد میر‌احمدی شاعر و ایده‌پرداز شعر فراسپید‌، احسان مهدیان شاعر و ایده پرداز شعر ارتعاش به معرفی مبانی ایده‌ی خود و نمونه اشعاری ارائه دادند‌. در بخش پایانی دکتر سعید جهانپولاد شاعر‌، مترجم‌، پژوهشگر و ایده‌پرداز شعر پسازبانی درباره مبانی شعر و متن پسازبان شناسی پسا‌انسان‌گرا پرداخت و دو نمونه از اشعار پسازبانی خود را برای حضار قرائت کرد و به تحلیل بین خطوط فلسفی ‌آثار پرداخت.
استقبال پرشور دانشجویان و اساتید رشته‌های ادبیات و مطالعات فرهنگی و بخش پرسمان و گفتگو رو در رو در  این جلسه یکی دیگر از جذابیت های این همایش بود‌.

#شعر_آوانگارد
#شعر_زبان
#شعر_فراسپید
#متن_سیاه
#شعر_ارتعاش
#شعر_پسازبان
#مطالعات_فرهنگی_پسا_انسانگرا

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها
تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: