UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

About us | در باره ما

درباره شهرگان

شهرگان (شهروند بی. سی)  یک نشریه‌ فرهنگی – اجتماعی «آنلاین» است که نسخه الکترونیکی آن («پی. دی. اف») ماهی دوبار روی سایت قرار می‌گیرد. این نشریه فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ از استان غربی کانادا آغاز کرده و کماکان ادامه دارد. شهرگان از دل دوهفته‌نامه آینده در سال‌های ۱۹۹۳-۱۹۹۴ سر برون آورد.
پس از نزدیک به دو سال انتشار نشریه آینده در استان بریتیش کلمبیا، و سپس همکاری دو جانبه و بلند مدت با نشریه شهروند تورنتو از سال ۱۹۹۴، عرصه دیگری از فعالیت انتشاراتی آینده رقم خورد که بعدها این همکاری و فعالیت روزنامه‌نگاری با نام انتشارات شهروند بی. سی تا اوایل سال ۲۰۰۵ ادامه داشته است.

خبررسانی جامع‌تر و رساتر به جامعه ایرانی از شرق کانادا تا غربی‌ترین استان آن یعنی (بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا)، می‌تواند تعریف بی‌اغراقی از این همکاری دو جانبه باشد خاصه آنکه در غیاب هرگونه شبکه اینترنتی در آن سالها هر یک از این دو نشریه، سهم بسزایی در این عرصه ایفا کردند.
در سال‌های پایانی دهه قرن بیستم، شهرگان (شهروند بی. سی) تلاش کرد تا به‌‌جستجوی مخاطبان خود در شهر سیاتل از ایالت واشنگتن آمریکا باشد. در این تلاش برای مدت محدودی موفق بود ولی با پیدایش سایت‌های خبری ایرانیان در شبکه جهانی اینترنتی، ضرورت این حضور کم رنگ تر و بعد بی‌رنگ شد.

پس از رشد روزافزون جامعه ایرانی و به تبع آن حضور پررنگ فرهنگ‌دوستان و فرهنگ‌یاران، اهالی قلم و اندیشه در استان‌های غربی کانادا، (بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا)  شهرگان (شهروند بی. سی) به‌انتشار مستقل خود در این استان‌ها ادامه‌ داد. شهرگان (شهروند بی. سی)، با راه‌اندازی شبکه اینترنتی تحت نام شهرگان، تلاش می‌نماید تا نماینده شایسته جامعه ایرانی در استان‌های غربی کانادا و هم‌چنین صدای اندیش‌ورزان، نویسندگان، هنرمندان، شاعران، منتقدان و فرهنگ‌یاران آن باشد. تنوع دیدگاه‌ها، تکثر نویسندگان و اهالی قلم در این خطه از سرزمین پهناور کانادا، این اعتماد و اتکاء به نفس را در ما ایجاد کرده تا در پژواک این صداها در استان‌های بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا کوشاتر باشیم و فعالیت و روابط فرهنگی با صاحبان خرد در سراسر گیتی را گسترش دهیم. از سویی صادقانه و عاشقانه پژواک صدای اهالی فرهنگ و اندیشه و صدای زحمتکشان در ایران باشیم و روابط دوسویه را تقویت و استوار نگه داریم.

از تمامی صاحبان مشاغل و کسب و کار که در طول این سال‌ها با حمایت‌های بیدریغ مادی و معنوی خود، در مانایی نشریه شهرگان (شهروند بی. سی) سهیم بوده و نقش برجسته و بسزایی در استمرار آن داشته‌اند، سپاس‌گزاریم و بر این حسن اعتماد و حمایت آن‌ها که جایگاه شایسته‌ای در تاریخ و حضور نشریه شهرگان (شهروند بی‌سی) دارند، به‌خود می‌بالیم.

در گذشته به آینده اندیشیدیم و امروز شهروندی و شهرگانی جهان را استمرار می‌دهیم.

ناشر و سردبیر
شهرگان (شهروند بی‌سی)
«هادی ابراهیمی رودبارکی»

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: