UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

خبر اعدام کریم زرگر در سایهٔ هیاهوهای خبری گم شد

خبر اعدام کریم زرگر در سایهٔ هیاهوهای خبری گم شد

«خبر اعدام کریم زرگر در هیاهوهای خبری گم شد. هر چند دو سال پیش هم که وزارت اطلاعات او و خانم مرجان داوری را به جرم تشکیل گروه عرفانی دستگیر کرد، کمتر کسی نام زرگر را شنید…»

مصطفی عزیزی نویسنده و تهیه کنندهء ایرانی ساکن کانادا در صفحه فیسبوک خود می‌نویسد: «خبر اعدام کریم زرگر در هیاهوهای خبری گم شد.» او در ادامه یادآور می‌شود: «هر چند دو سال پیش هم که وزارت اطلاعات او و خانم مرجان داوری را به جرم تشکیل گروه عرفانی دستگیر کرد، کمتر کسی نام زرگر را شنید.»

متن کوتاه مصطفی عزیزی را می‌خوانیم:

«خبر اعدام کریم زرگر در هیاهوهای خبری گم شد. هر چند دو سال پیش هم که وزارت اطلاعات او و خانم مرجان داوری را به جرم تشکیل گروه عرفانی دستگیر کرد، کمتر کسی نام زرگر را شنید. حکم اعدام هر دو صادر شده بود اما به حکم اعدام خانم داوری اعتراض رسانه‌یی شد و خانواده‌اش در مورد او صحبت کردند و سرانجام حکم نقض شد. هر چند خانم داوری هنوز در زندان است اما در کمال ناباوری خبر اعدام کریم زرگر در ۱۰ بهمن منتشر شد. کریم زرگر که تحصیل کرده‌ی فرانسه بود و علاوه بر این که مدیر کل سیمای برون مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صدا و سیما، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه گزارش فیلم بود. کارگردانی دو فیلم سینمایی به نام‌های «اُی منفی» و «مدرسه‌ی رجایی» در دهه‌ی شصت را هم در کارنامه داشت و اولین حضور سینمایی‌اش بازی در فیلم «عروسی خوبان»، محسن مخملباف بود… با همه‌ی این‌ها در سکوت خبری دستگیر شد و در سکوت خبری اعدام شد.
هر چند با اتهام دایر کردن موسسه عرفانی دستگیر شده بود اما بعدا اعلام کردند «تجاوز به عنف» هم در پرونده داشته است.
سکوت خبری هرگز به سود هیچ متهمی نیست. در دام این حرف‌ها گرفتار نشوید. معمولا خانواده‌ها را می‌ترسانند تا دستگیری و حکم متهمان را خبری نکنند اما معمولا و در اکثر موارد خبری نشدن به زیان متهم است.»مصطفی 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

مصطفی عزیزی (۱۳۴۱- اراک ) داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی است. او در سال ۱۳۸۹ به کانادا مهاجرت کرد و در تورنتو زندگی می‌کند.

برنامه‌های تلویزیونی
۱۳۷۲ – مسابقهٔ دانش و هوش – شبکه سوم.
۱۳۷۵ – رایانه در زندگی – شبکه دو.
۱۳۷۷ – مسابقه گزینه‌ها – شبکهٔ تهران.
۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ – مسابقه تلاش. شبکه یک.
۱۳۷۹ – مسابقه کمتر از ۵ دقیقه. شبکهٔ تهران.

مجموعه‌های تلویزیونی و تله‌فیلم
۱۳۸۰ – سریال مسافر. شبکهٔ تهران.
۱۳۸۶ – راه بی‌پایان. شبکهٔ سه.
۱۳۸۷ – تله‌فیلم بازی. شبکهٔ سه.
۱۳۸۷ – تله‌فیلم انتقال. شبکهٔ سه.
۱۳۸۷ – بیگانه – شبکهٔ سه (نویسنده و تهیه‌کننده)
۱۳۸۷ – مرد – شبکهٔ سه (در حال تولید)
۱۳۸۸ – گاوصندوق – شبکهٔ سه (نویسنده و تهیه‌کننده)

کتاب
۱۳۸۹ – مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” – نشر افق

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: