UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

گزارش کوتاه و تصویری در دفاع از کارگران هفت تپه

گزارش کوتاه و تصویری در دفاع از کارگران هفت تپه

گزارش از امیر آذرنیوشه

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محدوده باستانی هفت تپه و بر روی آثار به جا مانده از تمدن ایلام بنا شده است. این شرکت در نزدیکی شهر تاریخی شوش دانیال و معبد چغازنبیل در حد فاصل ۴۵ کیلومتری جاده اندیمشک به اهواز در استان خوزستان قرار دارد. شرکت هفت تپه کار رسمی خود را از سال ۱۳۴۰ آغاز نمود. به گزارش روزنامه مردم سالاری تاریخچه تحولات این شرکت به این شکل بوده است:

سال ۱۳۸۱ رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن شکر سفید؛

سال ۱۳۸۴ کاهش شدید تعرفه واردات شکر چند ماه بعد از آغاز دولت احمدی نژاد؛ سال ۱۳۸۵ صفر شدن تعرفه واردات شکر خام؛

سال ۱۳۸۶ اعتراض کارگران هفت تپه پس از سال‌ها آرامش، زیان دهی کارخانه؛

سال ۱۳۹۱ بازسازی شرکت و نوسازی تجهیزات مکانیکی با هدف افزایش تولید شکر؛

سال ۱۳۹۴ واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه با پیش پرداخت ۶ میلیارد تومان به دو شرکت زیوس و آریاک قیمت کلی واگذاری ۲۱۸ میلیارد تومان؛

سال ۱۳۹۶ افزایش اعتراضات کارگران به شرایط کارخانه؛

سال ۱۳۹۷ متواری شدن امید اسد بیگی مدیر عامل شرکت، اتهام مدیر عامل: تخلفات ارزی.

مشکلات عدیده معیشتی با وجود تورم، اقتصاد بیمار، اختلاس‌ها و بی‌کفایتی مدیران و نبود سکولاریسم در سیاست، زندگی طبقه کارگر را روز به روز سخت‌تر کرده است؛ و حال نتیجه ۲۰ روز اعتصاب کارگران شرکت هفت تپه سرکوب و زندانی شدن ۲۹ نفر و آزادی تنها ۱۵ نفر را در پی داشته است. اسماعیل بخشی نماینده کارگران و سپیده قلیان فعال مدنی از جمله کسانی هستند که هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

گردهمایی جریانات و نیروهای چپ ونکوور با نام کارزار دفاع از جنبش انقلاب مردم ایران با هدف جلب افکار عمومی و حمایت از کارگران، خواستار مطالبات و آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در روز شنبه ۲۴ نوامبر مقابل آرت گالری ونکوور ساعت ۲:۳۰ عصر برگزار گردید.

در پایان این گردهمایی عباس ماندگار به نمایندگی از گردهمایی جریانات و نیروهای چپ ونکوور، قطعنامه آکسیون ۲۴ نوامبر ونکوور در همبستگی از کارگران هفت تپه را قرائت کرد:

۱- از مبارزات کارگران هفت تپه برای احقاق حقوق شان قاطعانه دفاع می کنیم و خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و همه دستگیر شدگان مبارزات اخیر هستیم.

۲- از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و مبارزاتشان برای نان، کار و آزادی دفاع و از نمایندگان شجاع شورای آنها قویا حمایت می کنیم.

۳- ما از جلوه های زیبای همبستگی طبقاتی کارگران، شرکت فعال زنان، خانواده های کارگران و آحاد مردم در دفاع از یکدیگر به وجد آمده و به همه آنان درود می فرستیم.

۴- ما به سهم خود از معلمان، دانشجویان، کارگران، کارگران فولاد اهواز، هپکوی اراک، عسلویه، سنندج و مردمی که چه در سطح شهر و در چه در کل کشورهمبستگی و پشتیبانی خود را از کارگران مبارز هفت تپه ابراز کرده اند تشکر می کنیم.

۵- آرزوی ما رهایی مردم از شر استبداد، استثمار و خلاصی از شر رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی، پیروزی، آزادی و برابری همه مردم ایران است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: