UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قوانین مربوط به مالک و مستأجر در املاک مسکونی- (بخش سوم)

قوانین مربوط به مالک و مستأجر در املاک مسکونی- (بخش سوم)

 Residential Tenancy

قوانین مربوط به مالک و مستأجر در املاک مسکونی

(بخش سوم)

(Before Moving In) کارهایی که مالک و مستأجر می‌بایست در هنگام شروع اجاره انجام دهند.

 قبل از اینکه مستأجر ملک استیجاری را تحویل بگیرد و وسایل خود را وارد آن کند، مالک و مستأجر می‌بایست کارهای زیر را انجام دهند.

(Locks) تعویض قفل

به دلیل مسائل امنیتی، مستأجر می‌تواند از مالک درخواست کند تا قفل درب‌های ورودی ملک استیجاری را تعویض نماید. هزینه تعویض قفل‌ها به عهده مالک است.

(Condition Inspection Report) تهیه گزارش شرایط ملک استیجاری

در ابتدای اجاره، مالک و مستأجر می‌بایست ملک استیجاری را بازرسی کرده، و گزارش شرایط ملک را تهیه نمایند. این بازرسی باید هنگامی‌که ملک خالی است و هنوز مستأجر جدید وارد ملک نشده است، تهیه گردد. مزیت تهیه این گزارش این است که هنگامی‌که دوره اجاره به اتمام رسید، مالک و مستأجر می‌توانند تشخیص دهند که در طول مدت اجاره، چه خساراتی به ملک واردشده است و چه وسایلی از خانه‌خراب گردیده است.

 نمونه این گزارش را می‌توانید از وب‌سایت زیر تهیه نمایید.

http://www2.gov.bc.ca/gov/DownloadAsset?assetId=49D61654DE974CAF93E29F853FECA93B&filename=rtb27.pdf

پس از پایان بازرسی و تهیه گزارش، هم مالک و هم مستأجر باید این فرم را امضا نمایند.

 حقوق و وظایف مالک و مستأجر نسبت به یکدیگر در طول مدت اجاره

(Rights & Responsibilities During the Tenancy)

برای داشتن یک رابطه دوستانه بین مالک و مستأجر، شما می‌بایست با حقوق و وظایف قانونی خود در طول مدت اجاره آشنا گردید. برخی از این حقوق و وظایف قانونی مالک و مستأجر در زیر عنوان‌شده‌اند:

(Paying Rent) پرداخت اجاره بها

مستأجر باید مبلغ اجاره‌بها را به‌صورت کامل و در موعد مقرر پرداخت نماید. قرارداد استیجاری بین مالک و مستأجر باید زمان و نحوه پرداخت اجاره‌بها را مشخص نماید. مبلغ اجاره می‌تواند به‌صورت نقدی پرداخت‌شده، و یا به‌وسیله چک و یا کارت اعتباری پرداخت گردد. در صورت پرداخت نقدی، مالک می‌بایست رسید پرداخت را به مستأجر ارائه کند.

 درصورتی‌که مستأجر مبلغ اجاره‌بها را به‌صورت کامل و در موعد مقرر پرداخت نکند، مالک می‌تواند یک اخطاریه ۱۰ روزه به مستأجر داده تا ملک را تخلیه نماید. اگر مستأجر ظرف ۵ روز مبلغ اجاره‌بها را به‌صورت کامل پرداخت نماید، قرارداد اجاره ادامه پیدا می‌کند. در غیر این صورت، مالک می‌تواند به سازمان امور مربوط به مالک و مستأجر مراجعه نموده و حکم تخلیه دریافت نماید.

در چه شرایطی مستأجر می‌تواند از پرداخت کّل یا قسمتی از اجاره‌بها خودداری کند؟ گاهی مالک و مستأجر ممکن است که با یکدیگر اختلاف پیدا کنند. در صورت به وجود آمدن اختلاف، مستأجر می‌بایست که اجاره‌بها را همچنان به‌صورت کامل و در موعد مقرر پرداخت نماید. تنها در شرایط زیر مستأجر می‌تواند از پرداخت اجاره خودداری نماید.

مستأجر حکم قانونی برای کاهش اجاره داشته باشد-

مالک مبلغ اجاره‌بها را بیش‌ازحد قانونی در سال افزایش داده باشد-

مالک بیش‌ازحد قانونی از مستأجر سپرده (سکوریتی دپازیت و یا پت دپازیت) دریافت کرده باشد-

مستأجر هزینهٔ تعمیرات اضطراری را پرداخت کرده باشد و مالک از بازپرداخت این مبلغ سر باز زند

 مالک به مستأجر اجازه کاهش اجاره‌بها را داده باشد-

یادآوری:
حسین فرامرزی، وکیل دادگاه‌های ایالت بریتیش کلمبیا، به هیچ گروه سیاسی، دولتی، و یا مذهبی وابسته نیست، و مقالات حقوقی مندرجه، تنها برای افزایش سطح آگاهی جامعه فارسی‌زبان کانادایی تهیه‌شده است. به علت امکان تغییر در قوانین کانادا به‌مرورزمان، و همچنین عدم امکان بیان کلیه قوانین در این مقالات، به‌تمامی خوانندگان توصیه می‌گردد که قبل از انجام هرگونه موضوع حقوقی، با وکیل خود مشورت نمایند.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: