UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نامه‌ای از زندان لاکان رشت

نامه‌ای از زندان لاکان رشت

زندان لاکان رشت، در منطقه لاکان این شهر قرار دارد. این زندان دارای ۱۲ سالن است. سالن پنج این زندان برای زندانیان موقت تدارک دیده شده است، اما تعدادی از افراد هم که حکم آنها صادر شده در این سالن نگهداری می‌شوند.

وضعیت بهداشت سالن پنج زندان لاکان رشت خیلی وخیم است و حتی زندانیان از دسترسی به آب آشامیدنی محروم هستند و باید آب آشامیدنی را خریداری کنند. که طبیعتاً برای زندانیان طبقۀ محروم این امکان وجود ندارد. زندانیان این سالن در فصل زمستان وسیله گرمایشی ندارند و به دلیل سرمای بیش از حد و رطوبت، بیماری آنفولانزا در این سالن شایع ست.

سرمای هوا و عدم امکان تردد به فضای باز و هوا خوری شرایط انتقال بیماری و شیوع گستردۀ آن را در بند راحت‌تر می‌کند. این در حالیست که هر شب تنها اسم یک نفر برای انتقال به درمانگاه نوشته می شود و باقی افراد باید خود با بیماری کنار بیایند. متأسفانه دیده شده زندانیان از تب بالا غش کرده‌اند یا سرفه‌های خون آلود دارند، اما همچنان از اعزام آنها به درمانگاه خودداری می‌شود. افراد انتقال یافته به درمانگاه نیز تنها یک ورق قرص دریافت می‌کنند. همچنین وجود همیشگی ساس در این سالن سبب زخمی شدن و خونریزی بدن زندانیان شده است که بدلیل عدم رسیدگی پزشکی و بهداشتی به مشکلی دائمی تبدیل شده است.

نکتۀ مهم و قابل توجه اینکه در سالن پنج زندان لاکان رشت، علاوه بر زندانیان مواد مخدر، زندانیانی نیز با عنوان «متفرقه» وجود دارند که از تعدادی از آنها به خاطر اعتراضات سیاسی و با اتهام‌های امنیتی دستگیر و منتظر صدور حکم دادگاه هستند.

باید توجه داشت که زندان لاکان رشت، زندان مرکزی استان گیلان و تنها یکی از زندان‌های استان گیلان است که شرایط نگهداری زندانیان در آن بحرانی و نیازمند توجه است. زندان‌های دیگر شهرستان‌های کوچکتر استان نیز از دی‌ماه گذشته تا کنون شاهد نگهداری جوانان معترضی بوده که در تظاهرات گوناگون بازداشت شده‌اند و شرایط نگهداری آنها به مراتب بدتر از وضعیت زندان لاکان رشت است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: