UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نعمت‌الله ناظری روزنامه‌نگار و پژوهش‌گر ادبی درگذشت

نعمت‌الله ناظری روزنامه‌نگار و پژوهش‌گر ادبی درگذشت
نعمت‌الله ناظری روزنامه‌نگار و پژوهش‌گر ادبی درگذشت

زنده‌یاد نعمت‌الله ناظری

جامعه ایرانی ونکوور یکی از فرهیخته‌گان و فرهنگ‌پژوهان خود و هفته‌نامه شهروند بی‌سی یکی از پیش‌کسوتان روزنامه‌نگاری را از دست داد.

نعمت‌الله ناظری روزنامه‌نگار، مترجم، پژوهشگر ادبی، و فعال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در آخرین ساعت جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ (۲۴ نوامبر ۲۰۱۷) در شهر ونکوور کانادا، در آستانهٔ ۹۵ سالگی چشم از جهان فرو بست. زنده‌یاد نعمت‌الله ناظری گنجینه‌ای از یادگارهای باارزش و یادمانده‌های فراموش‌نشدنی‌ از خود باقی‌گذاشت.

طبق وصیت‌نامهٔ آن زنده‌یاد، آخرین تصمیم انسانی او در راه خدمت به جامعهٔ بشری، اهدای کل اعضای بدن مقاومش برای انجام پژوهش‌های علمی بود، که امکان آن از سوی خانواده‌اش فراهم گردید.

هفته‌نامه شهروند بی‌سی و سایت شهرگان درگذشت این انسان مهربان و فرهنگ‌پژو را به جامعه فرهنگی ایران و خانواده محترم‌ ایشان تسلیت می‌گوید و در این اندوه خود را با بازماندگان سهیم می‌داند.

یادآور می‌شویم که در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۲ هفته‌نامه شهروند بی‌سی به‌انگیزه‌ی نودمین سالروز زنده‌یاد نعمت‌الله ناظری گفت‌و گویی با ایشان انجام داده‌بود که با لینک این گفت‌وگو در اینجا، یاد این انسان فرهنگ‌دوست و پژوهشگر را گرامی می‌دارد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: