UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

‌ هزاران نفر از ایرانیان ونکوور با جنبش سراسری مردم ایران اعلام همبستگی کردند

‌ هزاران نفر از ایرانیان ونکوور با جنبش سراسری مردم ایران اعلام همبستگی کردند

شهرگان: چندین هزار نفر از ایرانیان ساکن ونکوور کانادا، بعداز ظهر یکشنبه ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ در مقابل گالری هنری ونکوور گردهم آمدند و سپس در مرکز شهر ونکوور راهپیمایی کردند، تا همبستگی خود را با اعتراض‌های جاری زنان و مردان در ایران در مقابل قوانین ارتجاعی حاکم بر این کشور را نشان دهند.

تظاهرکنندگان صدای اعتراض خود را با شعارهایی که خواستار پایان دادن به قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی ایران مبنی بر الزام زنان به پوشیدن حجاب و استفاده از گشت ارشاد در سرکوب، دستگیری و اعمال ضرب و شتم زنان – که منجر به مرگ مهسا (ژینا) امینی شد – بودند. در این حرکت عظیم اعتراضی ایرانیان در ونکوور، تظاهر‌کنندگان شعارهای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و کمک از دولت کانادا در حمایت از زنان و مردان ایرانی را خواستار شدند.

بیش از یک هفته است که مردم در ایران تلاش می‌کنند تا جلوی وحشی‌گری حاکمیت جمهوری اسلامی را بگیرند و به قوانین ارتجاعی و ضد انسانی حجاب اجباری، مجازات اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران را پایان دهند.

‌در این تظاهرات حضور شرکت‌کنندگان غیرایرانی نیز بسیار چشم‌گیر بود.

عده‌ای از زنان شرکت‌کننده در این تظاهرات در همبستگی با زنان و دختران ایران، موهای خود را در هنگام راهپیمایی و نیز در مقابل پله‌های ورودی آرت‌گالری قیچی کردند و  عده‌ای از مردان نیز موهای خود را تراشیدند.

 

#زن-زندگی-آزادی

#مهسا_امینی

#شهرگان#ونکوور#کانادا

#MahsaAmini 

 

عکس‌ها از CTV ، CBC و Global News

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها
تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: