UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اختلاس در نهایت اخلاص (متن کامل و تصحیح‌شده)

اختلاس در نهایت اخلاص (متن کامل و تصحیح‌شده)

 

رقم جدید اختلاس ۶٬۶۵۶٬۰۰۰٬۰۰۰ یورو را اگر تبدیل به دلار نماییم چیزی نزدیک به ۸ میلیارد دلارست. ایران می‌توانست با این مبلغ به کل جمعیت جهان نفری یک دلار ببخشد و براحتی مردم دنیا را وام دار خود نماید‌!!

گمانم کم کم داریم متوجه حجم عظیم این اختلاس‌ها می‌شویم‌!

جدا از درد و اندوه این مصیبت‌ها و نظاره زوال تدریجی کشور عزیزمان، آنجایی ماجرا دردناکتر می‌شود که بوق‌چی‌های رسانه‌های حکومتی بطور هماهنگ سعی می‌کنند ضمن منت گذاشتن بر سر ملت در باره مقابله با فساد‌، آدرس‌های غلط در اندیشه درمانده ما فرو نمایند!

سیمای میلی با تهیه مستندی دیگر (از سری تولیدات مبتذل و بی ارزشش) مرجان شیخ‌الاسلامی را به‌عنوان متهم ردیف اول به‌شکل اصلاح‌طلبی فاسد و نفوذی مطرح می‌نماید.

زنی که اینک در آغوش همسر دومش مهدی خلجی و در غالب اپوزیسیون آرمیده است!

دادن کد و آدرس‌های غلط برای مدفون کردن لاشه یک قربانی بنام “اصلاح طلبی” تا شاید با احیای لاشه‌ی دیگری بنام اصول‌گرایی بتوانند در صحنه سیاسی ایران با تکیه بر عوام‌فریبی چند صباحی به غارت بیشتر مشغول شوند!

 

اما حقیقت ماجرا چیست؟

زمان این اختلاس باز می‌گردد به آغاز دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد و البته پایه‌ریزی آن کمی به عقب تر مربوط است.

احمدی نژاد به‌واسطه ماهیت امنیتی و ارتباطی که با فرماندهان سپاه و سایه‌نشینان حریم قدرت نظام داشت از آغاز تصدی‌اش بر شهرداری تهران با اعطای قراردادهای سودآور به قرارگاه خاتم الانبیا، آنهم بدون تشریفات مزایده، نشان داد که شریک خوبی برای ایرانخواران در گشودن راههای گشاد رانت و اختلاس است.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ به‌واسطه گردش موضع و حمایت ناگهانی بیت از وی و کنار زدن قالیباف با پیروزی احمدی نژاد همراه بود.

پیروزی که خبر از توافقات پشت پرده داشت.

احمدی نژاد قول داده بود که تمامی راه‌ها را برای ورود بی‌دردسر سپاه و تسلط اختاپوسی این ماشین جنگی و سیری ناپذیر بر اقتصاد کشور مهیا نماید و کرد!
از آنسوی او باید با خرید تحریم‌های مختلف، ابتدا کشور را در انزوای اقتصادی و تنگنای سیاسی شدید قرار می‌داد تا بهانه لازم جهت اعطای صدها “‌ابر پروژه‌” به سپاه فراهم می‌شد که آنها را هم بخوبی انجام داد.

از اوایل سال ۸۹ که فشار تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به‌خاطر تهدیدات علنی احمدی نژاد در سازمان ملل وسعت یافت با خروج مجدد شرکت‌های بزرگ نفتی بستر مناسب جهت ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های عظیمی چون پارس جنوبی فراهم شد.

دور زدن تحریم‌ها جهت فروش نفت‌، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، و همچنین قاچاق و خرید صدها نوع کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور، به صنعتی سیاه برای ثروت اندوزی “اختاپوس سپاه” مبدل شد.

ارزش مالی این صنعت سالانه بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار میشد و از آنجا که مشمول هیچگونه حسابرسی شفاف نبوده و نیست زمینه رشد مفسدان و شیادان تا مرز بی‌نهایت گشوده است.

به‌عنوان مثال با خروج پیمانکاران خارجی از قراردادهای پارس جنوبی در سال ۸۹ سپاه با گرفتن آن قراردادهای بی‌مناقصه و بی‌مزایده به ارزش ۲۱ میلیارد دلار که به تصویب هیئت دولت و مجلس رسیده بود در فازهای۱۳ تا ۱۶ کار را بدست گرفت.

سپس فازهای ۲۲-۲۳ و ۲۴ پارس را هم بدان‌ها اضافه کرد.

احمدی نژاد با دریافت چراغ سبز از بیت رهبری که گرداننده اصلی قدرت اجرایی کشور در عرصه‌های اقتصادی‌، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، قضایی و قانونگذاری می‌باشد، و به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در رابطه با خصوصی‌سازی، چوب حراج بر تمامی زیرساخت‌های ملی ایران زد.

او با صدور فرامین مختلف در این تاراج و حراج ملی، از مخابرات و ارتباطات، تا صنایع پتروشیمی، بنادر، راه‌ها، خطوط ریلی شهری (مترو) و راه آهن سراسری، واگذاری پالایشگاه‌ها و مناطق نفت خیز‌، صنایع و معادن مختلف، جنگل‌ها، و سدسازی و آبرسانی و حتی وارد نمودن سرداران به حریم ورزش و باشگاه داری‌، از سپاه پاسداران این غول هفت سر را ساخت!!

احمدی نژاد در گسترش این غارتگری نه فقط مشارکت دستوری نمود بلکه با راه‌دادن چند تن از آن سرداران ایران‌خوار به کابینه دولت چون رستم قاسمی به‌عنوان وزیر نفت دولت دهم نقش عمده‌ای در نابود‌کردن اقتصاد و صنایع خصوصی و مردمی کشور ایفا نمود.

رستم قاسمی پیش از وزارت بعنوان فرمانده قرارگاه خاتم ایفای نقش نموده بود. او با هماهنگی مستقیم بیت رهبری جهت واگذاری کلیه زیرساخت‌های کلان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به سپاه، وارد کابینه شده بود.

دومین هدف مهم او دور زدن تحریم‌ها به‌کمک شرکت‌ها و افراد وابسته به سپاه بود که اختلاس ۶/۶ میلیارد یورویی شرکت تحت امر مرجان خانم از جمله همان‌ها می‌باشد.

همسر اول مرجان شیخ‌الاسلامی یعنی مجید باقر‌نژاد کلید این ماجراست.

به‌طور یقین هیچ‌کسی به اندازه مرجان شیخ‌الاسلامی نمی‌تواند در معرفی چهره و نقش مجید باقر‌نژاد همسر اولش درین ماجرا اطلاعات داشته باشد.

‌مشکل عمده سپاه در بحث دور زدن تحریم‌ها یافتن بازار و مشتریانی بود که بتوانند تولیدات نفت و گاز صادراتی کشور را خریداری نمایند.

پورسانت هنگفتی در این کار وجود داشت که گاه نزدیک به نیمی از قیمت جهانی کالا را شامل میشد.

از همین روی سپاه و قرارگاه خاتم بکمک مهره‌های خود ضمن ثبت شرکت‌های کاغذی و فاقد هویت حقیقی (‌از حیث حقوقی نیز با آنکه ثبت شده بودند ولی وجود خارجی نداشتند. مانند شرکت‌ها و بانک‌های صادر‌کننده فایناس‌های تقلبی که بابک زنجانی داشت‌!) در کشورهایی نظیر ترکیه‌، مالزی‌، چین و… اقدام به تجارت سیاه نمودند.

اینان نفت و گاز و محصولات پتروشیمی می‌فروختند و بجای دلار مجبور بودند هر پول دیگری چون یوآن و روپیه و لیر بگیرند و بصورت نقد چمدانی وارد کشور نمایند!

از مهم‌ترین شرکت‌های تابعه قرارگاه درین زمینه یکی شرکت سپانیر است که در آن سال‌ها (‌اواخر دهه ۸۰ تا سال ۹۱) به مدیر عاملی سردار غلامحسین خواجه‌علی اداره می‌شد.

سپانیر همان شرکتی است که قرارداد ساخت فازهای مختلف پارس را بی‌مزایده منعقد و آن‌همه خسارت ببار آورد.

تنها اطلاعاتی که تاکنون در خصوص سردار مجید باقرنژاد همسر سابق مرجان شیخ‌الاسلامی منتشر شده به سوابق همکاری غیر رسمی او با قرارگاه خاتم به‌ویژه سپانیر مربوط است.

ظاهراً باقر‌نژاد دلال و کارچاق‌کن پر نفوذی است که با استفاده از ارتباطات وسیع با راس هرم قدرت بی‌آنکه نامی از خودش بجا بگذارد از طریق همسر سابقش شرکت‌هایی را در زمینه دور زدن تحریم‌ها مثل همین شرکت دنیر و هترا در ترکیه به ثبت رسانده است.

سپس از طریق شرکت پتروشیمی و اشخاصی چون رضا حمزه‌لو‌، و علی‌اشرف ریاحی (‌داماد نعمت زاده وزیر صنعت احمدی نژاد‌) به خریداری مبالغ زیادی نفت و سایر محصولات مرتبط پرداخته اما پول‌ها در بازگشت ناپدید می‌شوند.
بنظرم در این میان، جناب سردار سایه‌نشین و روسای بالا دست‌اش به پایین دستی‌هایی مثل مرجان شیخ‌الاسلام رو دست زدند.

آنچه که از شواهد بر می‌آید دارایی‌های موجود مرجان شیخ‌الاسلام کمتر از ۳۰ میلیون دلارست. 

بنظر می‌آید از سال ۸۹ تا سال ۹۴ پیش از فرار و جدایی این زوج از یکدیگر دعوای زیادی بین‌شان بر سر آن پول‌ها بوده و در نهایت از هم جدا می‌شوند. طرف قرارداد شرکت نفت‌، مرجان شیخ‌الاسلام و شرکتش بوده و باید پول‌ها را پس می‌داده ولی همسرش امتناع کرده‌است!

مافیای قاچاق و کسی مثل باقرنژاد حتی سرِ همسر سابقش کلاه گذاشته چرا که وی پس از فرار به ترکیه و سپس کانادا، با شخصی مراوده و ازدواج می‌کند که درست نقطه مقابل مجید قرار داشت‌، یعنی مهدی خلجی‌!!

خلجی در یافتن افراد و شرکت‌های همکار با سپاه در زمینه دور زدن تحریم‌ها و اعمال تحریم بیشتر بر آنها با دولت آمریکا همکاری نزدیکی دارد.

نزدیکی این زوج بطور حتم بخاطر اطلاعات ذی‌قیمتی است که مرجان شیخ‌الاسلامی از فعالیت‌های پنهان همسر سابق خود و شرکای وی دارد.

به‌همین خاطر در دادگاه هیچ اثری از نام مجید باقر‌نژاد نیست چرا که او نماینده‌ی مهمی از شبکه مدیریت مافیای قاچاق کشورست که اگر چون زنجانی قرار باشد پایش به دادگاه کشیده شود پرده‌های زیادی می‌افتند‌!!

اینها بخش کوچکی از “‌دیوان غارت ایران‌” است. غارتی که در خواب طلسم‌گونه من و تو رخ می‌دهد. و ما هر بار فقط سری تکان داده و تا هفته بعد و شکستن رکوردی دیگر به‌دنبال یافتن گوشت یخ زده الاغ برزیلی در وادی حسرت می‌چرخیم‌!

این هزارتوی فساد‌پرور زاییده ترس و بی‌تفاوتی ما در قبال کشور و آینده فرزندان ماست.

پس، تا ثبت رکوردی دیگر بدرود!

۱۹ اسفند ۹۷

 

برگرفته از توئیتر عباس واحدیان شاهرودی

(https://twitter.com/owsZKiCGxzY14Uj)

 

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

۱ نظر

  1. قاسمعلی محبی

    این خانم با ایلنا مصاحبه میکند با چادر و مقنعه است! با ایسنا مصاحبه میکند با مانتو شلوارست! با خارج کشوری ها مصاحبه میکند با بلوز و شلوار است! یکنفر جلو قضییه را بگیرد. همینطوری ادامه پیدا کند خطرناک است!

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: