UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اعتراضات خیابانی را ادامه و گسترش دهیم!

اعتراضات خیابانی را ادامه و گسترش دهیم!

پشتیبانی چهار حزب و سازمان جمهوری‌خواه از اعتراضات مردم در سراسر کشور

اعتراضات علیه افزایش قیمت بنزین سراسر کشور را فرا گرفته است. تهران و ده ها شهر به این اعتراضات پیوسته اند. در این اعتراضات گروه ها و اقشار مختلف مردم شرکت دارند. نیروهای سرکوبگر جمهورى اسلامی به مقابله با مردم معترض برخاسته اند که در اثر آن تعدادی از تظاهرکنندگان کشته شده و عده زیادی مجروح شده‌اند.

 خبرها و ویدئوهائی که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده اند نشان می دهند که مرتبأ شهرهای بیشتری به این خیزش می پیوندد و به اشکال مختلف اعتراض خود را علیه جمهوری اسلامی بیان می کنند. سه برابر شدن ناگهانی قیمت بنزین خشم فروخفته مردم را شعله ور کرده و به خیابان ها آورده است.اعتراضات، نشانگر گستردگی و عمق نارضایتی در جامعه از حکومت است که زندگی گروه های وسیعی از مردم را به فلاکت کشانده و با سیاست های مخرب خود کشور را با بحران های چندجانبه و درهم تنیده مواجه کرده است.

سیاست های ناکارآمد جمهوری اسلامی، تحریم های فلج کننده دولت ترامپ و کاهش درآمد حاصل ار فروش نفت موجب شده است که دولت با کسری بودجه کمرشکنی روبرو گردد. اما حکومت تصمیم گرفته است که کسری بودجه را با اتخاذ شیوه هاى نادرست و زمانبندی نادرست‌تر از مسیر به اصطلاح واقعى نمودن قیمت بنزین از جیب مردم تامین کند. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که باندهای حکومتی، ثروت کشور را غارت می کنند، بخش های اقتصادی که به سپاه و بیت رهبری نظام تعلق دارند، عمدتا مالیات نمی پردازند، بودجه های کلانی به ارگان های نظامی، امنیتی ـ اطلاعاتی، تبلیغاتی و حوزوی اختصاص می یابد و بخشی از درآمد ارزی تحت عنوان گسترش عمق استراتژیک در اختیار دولت سوریه، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی و سایر گروه های وابسته به رژیم ایران قرار می گیرد.

در شرایط دشوار اقتصادی و تنگناهای شدید معیشتی موجود و با علم به نادیده انگاشته شدن منافع ملی، مردم حاضر به تداوم این غارتگری و پرداخت کسری بودجه از جیب خود نیستند. اعتراض مردم تنها به دولت روحانی نیست، بلکه به نظام جمهوری اسلامی است.

کسری بودجه از روش هاى دیگر مى تواند تامین گردد. سه برابر شدن قیمت بنزین به عنوان کالای اساسی به افزایش بهاى سایر کالاها و خدمات، به تورم روزافزون و به تبع آن گسترش فقر و بیکاری منجر خواهد شد و زندگی اکثریت مردم را به فلاکت بیشتر سوق خواهد داد.

خیزش مردم ایران با اعتراض علیه افزایش قیمت حامل‌های انرژی آغاز شد. ولی بلافاصله به اعتراض سیاسی فراروئید و بدرستی راس هرم قدرت یعنی علی خامنه ای را هدف قرار داد.

برجسته کردن ” اشرار” در اعتراضات مردمی توسط خامنه ای، نادیده گرفتن نگرانی های مردم و مقاومت سرسختاته در برابر توقف افزایش قیمت انرژی، روشن ساخت که سرکوب خونین و گسترده با چراغ سبز وی در دستور کار حکومت قرار گرفته است. تسلیم فراکسیون امید در برابر تهدید خامنه ای و پس گرفتن طرح توقف افزایش بهای حامل های انرژی نشان داد که بخش مسلط اصلاح طلبان بیش از پیش در وضعیت موجود هضم شده و ناتوان از ایجاد تغییرات مورد خواست مردم است.

 با تداوم اعتراضات، شعارها علیه رژیم حاکم پررنگ تر و مشخص تر شده و خواسته های معین شکل خواهند گرفت. مردم بدرستی به این برداشت رسیده اند که برای رساندن صدای خود به گوش حکومتگران به خیابان ها بیآیند و مطالبات خود را فریاد کنند.

ما چهار حزب و سازمان سیاسی جمهوری‌خواه، اعتراض مردم علیه افزایش قیمت بنزین را به حق می دانیم و از آن پشتیبانی می کنیم و به شدت نسبت به سرکوب اعتراضات معترضیم. از دیدگاه ما طرح افزایش بهای حامل‌های انرژی باید فورا متوقف گردد و راهکار مناسبى براى حل مشکل اندیشیده شود، به صورتیکه تاوان آن را گروه های آسیب پذیر جامعه پس ندهند. ما از مردم شهرهای مختلف کشور می خواهیم که به اعتراضات بپبیوندند. استمرار اعتراضات دستگاه سرکوب را فرسوده می سازد. از تظاهرکنندگان مصرانه درخواست مى کنیم که از خشونت بپرهیزند و به مبارزات خود به شکل مدنی و مسالمت‌جویانه ادامه دهند و نهاد ولایت فقیه و دیکتاتور حاکم یعنی علی خامنه ای را هدف قرار دهند. کاربرد خشونت خواست حکومتگران است تا سرکوب را توجیه کنند. به باور ما درمان اساسى مشکلات کنونى کشور تغییرات سیاسى ساختارى و متوقف کردن سیاست خارجى ستیزه جو و ماجراجویی های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

هیئت های سیاسی ـ اجرائی 

اتحاد جمهوریخواهان ایران

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوری خواهان ایران

 

۲۶ آبان ۱۳۹۸ (۱۷ نوامبر ۲۰۱۹

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: