UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سقوط قیمت نفت و اعمال ناامیدانه آلبرتا

سقوط قیمت نفت و اعمال ناامیدانه آلبرتا

در مواجهه با بحران صدور نفت به خارج از کشور، معیار نفت غلیظ آلبرتا (WCS)، به کمتر از ۱۵ دلار به ازای هر بشکه یا تقریبا ۴۰ دلار به ازای هر بشکه (WTI) رسیده که نزولی سنگین نسبت به فروش چند هفته پیش آن با قیمتی کمتر از ۵۰ دلار به ازای هر بشکه WCS داشته است، که مشکل اصلی آن، عدم وجود خط لوله اصلی جهت صدور به ایالات متحده یا اقیانوس آرام، و افزایش تولید مازاد محصول می باشد. این در حالی است که تولیدکنندگان خواستار کاهش تولید سراسری این محصول بوده، و کاندیدای سال آینده ی نخست وزیری آلبرتا نیز از این خواسته حمایت کرده است.
در حال حاضر، دولت آلبرتا در حال مذاکره برای خرید واگن های ریلی کافی جهت صدور ۱۲۰۰۰۰ bpd (بشکه در روز) به خارج از استان از طریق ریل های کوهستانی، که دولت فدرال در اوایل ساری جاری با اجرای آن موافقت کرد، بوده و Rachel Notley، نخست وزیر آلبرتا نیز در این باره اعلام داشته است که معامله طی چند هفته آینده صورت خواهد گرفت که ۳۵۰ میلیون دلار کانادا (۲۶۳ میلیون دلار آمریکا) هزینه در بر دارد و بنا بر گفته استاندار، ظرفیت ریل های مازاد قیمت هر بشکه را ۴ دلار کاهش خواهد داد. با این حال جنبش ابتکارات سبز در پیشبرد خط لوله جدید با وجود صدور مجوز پر تاخیر ترامپ به پروژه TransCanada چندان موفق نبوده، اما Notley همچنان با تمامی قدرت خود، چه با خرید واگن و چه تلاش برای ساخت خط لوله Keystone XL، از صنعت نفت حمایت می کند.
با این حال، راه اندازی پروژه راه آهن کوهستانی زمان بر بوده و اولین راه آهن با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه ای تا دسامبر ۲۰۱۹ در دسترس نمی باشد و تا تابستان آینده- اگوست ۲۰۲۰- به ظرفیت ۱۲۰ هزار bpd نخواهد رسید.
بنابراین، راه حل جایگزین، خط لوله Enbridge 3 بوده، که انتظار می رود تا اواخر سال آینده یا اوایل سال ۲۰۲۰ راه اندازی گشته و بنا بر گزارشات موجود، خروجی با ظرفیت ۳۷۰ هزار bpd خواهد داشت. بنا بر برآورد های استان، تولید مازاد استان با ۲۵۰ هزار بشکه در روز، پس از راه اندازی این خط افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر قیمت هر بشکه ۴۰ دلار کاهش داشته که بنا بر گزارشات، چندین تولیدکننده داوطلبانه دست از کار کشیده، که همین امر با فرض کاهش ۴ درصدی تولید، قیمت هر بشکه را حدود ۲۰ دلار کاهش می دهد، که راه حلی موثر تر نسبت به خرید واگن یا نصب خطوط لوله که حداقل ۱۸ ماه طول خواهد کشید، به نظر می رسد.
ترجمه نفیسه حسینی

سایت ایرانیان کانادا

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: