UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد

کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد

 

 شعرخوانی چهره‌های معروف شعر آمریکا علیه تحریم ایران

زمان:  ۲۲ ژانویه، ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر

مکان:

Busboys and Poets 14th & V

۲۰۲۱ ۱۴th St NW, Washington, District of Columbia, ۲۰۰۰۹

 عنوان برنامه که از شعری از فروغ فرخزاد گرفته شده، بیانگر رنجی است که مردم ایران از زمان وضع تحریم‌های جدید اقتصادی علیه کشورمان توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متحمل شده‌اند؛ تحریم‌هایی که شخصِ ترامپ از آنها با عنوان “شدیدترین تحریم‌ها تا به امروز” یاد کرده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا نیز اعلام کرده که به نفع ایران است که به دولت آمریکا گوش دهد، در غیر این صورت، مردم ایران بهایش را خواهند پرداخت.

ادریس الجزایری، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل متحد درباره‌ی تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران می‌گوید: «این تحریم‌های ناعادلانه و زیان‌بخش، اقتصاد و پول ایران را نابود می‌کند، میلیون‌ها تن از مردم ایران را به فقر می‌کشاند و مردم دیگر قدرت خرید کالاهای وارداتی را نخواهند داشت.»

چهره‌های برجسته‌ی شعر آمریکا نظیر چارلز برنشتاین و پی‌یر ژوریس، که از جمله چهره‌های شناخته شده در جهان و ایران‌اند و آثار آنها در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است، در کنار حدود ده شاعر آمریکایی دیگر، دعوت سپیده جُدیری، شاعر ایرانی را پذیرفتند که در این رویداد فرهنگی، علیه تحریم‌های اقتصادی مردم ایران شعر بخوانند. علاوه بر شاعران امریکایی، آثار چند شاعر ایرانی نیز در این برنامه اجرا و ارائه خواهد شد که از آن جمله است: علیرضا بهنام، سمیه طوسی، ماندانا زندیان، سارا افضلی، امیر قاضی پور و سپیده جدیری.

بهاره هدایت، کنشگر مدنی و حقوق زنان، اخیراً در مصاحبه با دویچه وله در این باره گفت: “تحریم‌ها جامعه‌ی مدنی ایران را تضعیف می‌کند.”

علاوه بر بهاره هدایت، تا کنون تعدادی دیگر از کنشگران مدنی نطیر نرگس محمدی و فرهاد میثمی نیز علیه تحریم ایران موضع گرفته‌اند.

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: