UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

آیا جنگ غزه و اسرائیل «پرچم دروغین» است؟

آیا جنگ غزه و اسرائیل «پرچم دروغین» است؟

همانندی شعارهای ارتجاعی:

ایران و نیروهای نیابتی‌اش: «اسرائیل باید از روی زمین پاک شود»

اسرائیل می‌گوید: «حماس باید از روی زمین پاک شود»

 

آیا جنگ غزه و اسرائیل “پرچم دروغین” است؟

آیا به عمد اجازه دادند که این جنگ اتفاق بیفتد؟

هدف آنها “پاک کردن غزه از نقشه” است؟

 

By Prof. Michel Chossudovsky

پروفسور میشل چوسودوفسکی و فیلیپ گیرالدی

 برگردان: عباس شکری

 

اوایل روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، حماس “عملیات طوفان الاقصی” را به رهبری محمد دیف، فرمانده نظامی حماس آغاز کرد. در همان روز، نتانیاهو به اصطلاح «وضعیت آمادگی برای جنگ» را تأیید کرد.

عملیات نظامی همیشه از قبل برنامه‌ریزی‌شده است (بیانیه ژانویه ۲۰۲۳ نتانیاهو را در زیر ببینید). آیا «عملیات طوفان الاقصی» یک «حمله غافلگیرکننده» بود؟

اطلاعات ایالات متحده می‌گوید که آنها از حمله قریب‌الوقوع حماس آگاه نبودند.

برای پذیرش ادعاهای اسرائیل و آمریکا که در بوق و کرنای رسانه‌ای‌شان گوش فلک را هم کر کرده است، باید بسیار ساده‌لوح بود. کمتر کسی است که نداند دستگاه رسانه‌ای برای بزرگ جلوه دادن «شکست اطلاعاتی» اسرائیل دست به دامان هیاهو شده است. چرا؟ زیرا چنانچه خودشان سال‌هاست اعلام می‌کنند و هر سال بودجه کلانی از آمریکا و اروپا برای تقویت آن دریافت می‌کنند، موساد یکی از قدرتمندترین سازمان‌های اطلاعاتی روی کره زمین است. با این حساب؛ آیا نتانیاهو و دستگاه نظامی و اطلاعاتی گسترده‌اش (موساد و همکاران) از حمله حماس که منجر به کشته‌های بی‌شماری از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شد، اطلاع قبلی داشتند یا نه؟

آیا پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط حماس، طرح دقیق تدوین شده اسرائیل برای به راه‌انداختن جنگی همه‌جانبه علیه فلسطینیان پیش‌بینی‌شده بود؟ این یک شکست اطلاعاتی اسرائیل نبود، همان‌طور که رسانه‌ها نقل کردند. دقیقا برعکس.

شواهد و اسناد حاکی از آن است که دولت نتانیاهو از اقدامات حماس که منجر به کشته شدن صدها اسرائیلی و فلسطینی شده است، آگاه بوده است و “آنها اجازه دادند اتفاق بیفتد”:

حماس بین ۲ تا ۵ هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد و صدها اسرائیلی کشته شدند، در حالی که ده ها اسرائیلی به عنوان اسیر جنگی اسیر شدند. در واکنش هوایی اسرائیل، صدها فلسطینی در غزه کشته شدند. (استیون ساهیونی) (Steven Sahiounie)

پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، وزیر دفاع اسرائیل فلسطینیان را “حیوانات انسان‌نما” توصیف کرد و قول داد “براین‌اساس عمل کند”، زیرا جنگنده‌های این کشور بمباران گسترده نوار غزه خانه؛ بخوان ۲.۳ میلیون فلسطینی را انجام دادند. (Middle East Eye). محاصره کامل نوار غزه در ۹ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد که شامل مسدود کردن و ممانعت از واردات غذا، آب، سوخت و کالاهای اساسی برای ۲.۳ میلیون فلسطینی بود. این یک جنایت آشکار علیه بشریت است. نسل کشی است

شایان‌ذکر است که اقدامات نظامی نتانیاهو حماس را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه برعکس: او ۲.۳ میلیون غیرنظامی بی گناه فلسطینی را هدف قرار می دهد که نقض آشکار چهار اصل اساسی قانون منازعات مسلحانه (LOAC):

  • …. احترام و حفاظت از جمعیت غیرنظامی و اشیاء غیرنظامی [مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی]،
  • طرف‌های درگیر همواره بین جمعیت غیرنظامی و رزمندگان و بین اهداف غیرنظامی و اهداف نظامی تمایز قائل خواهند شد و براین‌اساس دستور خواهند داد.
  • عملیات آنها فقط علیه اهداف نظامی است. [پروتکل الحاقی ۱، ماده ۴۸]

Four Basic Principles of  The Law of Armed Conflict (LOAC)

از قضا، به گفته اسکات ریتر، حماس به سلاح‌های آمریکایی در اوکراین دست‌یافته است. راست و دروغ این ادعا را به خوانش بیشتر شما دوستان وامی‌گذارم.

 

عملیات حماس “حمله غافلگیرکننده” نبود

 

آیا حمله حماس یک “پرچم دروغین” بود؟

من ۲۵ سال پیش در ارتش اسرائیل در نیروهای اطلاعاتی خدمت کردم. تجربه به من می‌گوید: امکان ندارد اتفاقی در منطقه در حال رخ دادن باشد و اسرائیل و موساد از آن بی خبر باشند.

در بین نیروهای امنیتی و اطلاعاتی موساد این ضرب‌المثل رایج است: «گربه‌ای که در کنار حصار حرکت می‌کند همه نیروها را تحریک می‌کند.» پس این اتفاق را چگونه تبیین کنیم؟

باید پرسید چه اتفاقی برای “قوی‌ترین ارتش جهان” افتاده است؟

چطور گذرگاه‌های مرزی کاملا باز بود؟ اینجا چیزی گم شده وجود دارد که به‌عمد پنهانش می‌کنند. آنچه از مردم پنهان می‌شود باید چیزی بسیار شگفت‌انگیز باشد. این را می‌گویم؛ زیرا زنجیره رویدادها بسیار غیرعادی است و برای سیستم دفاعی اسرائیل معمول نیست.

به نظر من این حمله غافلگیرکننده یک عملیات برنامه‌ریزی شده به نظر می‌رسد. در همه جبهه‌ها.

اگر من یک نظریه‌پرداز تئوری توطئه بودم، می‌گفتم که این به نظر کار Deep State است. (دولت پنهان نوعی حکومت است که از شبکه‌های بالقوه مخفی و غیرمجاز قدرت تشکیل شده است که مستقل از سیاست‌های یک ایالت عمل می‌کنند. اصطلاح دولت پنهان یا به‌اصطلاح عمیق در دهه ۱۹۹۰ به عنوان اشاره ای به یک ایالت عمیق طولانی مدت در ترکیه سرچشمه گرفت، اما رسمی‌تر برای اشاره به دولت آمریکا اشاره دارد.)

با درک چنین مفاهیمی است که بخشی از مردم جهان که با دنیای اندیشه سروکار دارند احساس می‌کنند که مردم اسرائیل و مردم فلسطین بار دیگر به قدرت‌های برتر فروخته شده‌اند.

(بیانیه افرات فنیگسون، اطلاعات سابق ارتش اسرائیل، ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تاکید شده است) Efrat Fenigson

از قضا، برخی از رسانه‌ها مانند (ان‌بی‌سی) اکنون ادعا می‌کنند که “حمله حماس دارای نشانه‌هایی از دخالت ایران است”. انگار خوردن حلوا و ادعای شیرین بودنش است این سخن.

 “Hamas attack bears hallmarks of Iranian involvement”

 

تاریخچه: رابطه بین موساد و حماس

 

رابطه موساد و حماس چگونه است؟ آیا حماس یک “دستگاه اطلاعاتی” است؟ سابقه طولانی دارد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در سال ۱۹۸۷ توسط شیخ احمد یاسین تأسیس شد. در ابتدا توسط اطلاعات اسرائیل به عنوان ابزاری برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین مورد حمایت قرار گرفت:

به لطف موساد («مؤسسه اطلاعات و وظایف ویژه» اسرائیل)، حماس اجازه یافت تا حضور خود را در سرزمین‌های اشغالی تقویت کند. در همین حال، جنبش فتح برای آزادی ملی عرفات و همچنین چپ فلسطین در معرض وحشیانه‌ترین شکل سرکوب و ارعاب قرار گرفتند.

به لطف موساد («مؤسسه اطلاعات و وظایف ویژه» اسرائیل)، حماس اجازه یافت تا حضور خود را در سرزمین‌های اشغالی تقویت کند. در همین حال، جنبش فتح برای آزادی ملی عرفات و همچنین چپ فلسطین در معرض وحشیانه‌ترین شکل سرکوب و ارعاب قرار گرفتند.

فراموش نکنیم که این اسرائیل بود که در واقع حماس را ایجاد کرد. به گفته زیو استرنل، مورخ دانشگاه عبری اورشلیم، اسرائیل فکر می‌کرد که این یک ترفند هوشمندانه برای فشار بر اسلام‌گرایان علیه سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است. (L’Humanité، ترجمه از فرانسوی)

ارتباط حماس با موساد و اطلاعات آمریکا توسط نماینده ران پل در بیانیه‌ای به کنگره ایالات متحده تایید شده است: در این معنا، باید پرسیده شود: “آیا حماس توسط اسرائیل راه‌اندازی شد”؟

حماس را می‌شناسید، اگر به تاریخ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که حماس واقعاً توسط اسرائیل تشویق شده و شروع به کار کرده است، زیرا آنها می‌خواستند حماس با یاسر عرفات مقابله کند… Rep, 2011 . Ron Paul

آنچه این بیانیه به دنبال دارد این است که حماس “یک منبع اطلاعاتی” است و باقی می‌ماند، یعنی “یک منبع و بنگاه” برای سازمان‌های اطلاعاتی.

همچنین نگاه کنید به WSJ (24 ژانویه ۲۰۰۹) See also the WSJ ، “چگونه اسرائیل به ایجاد حماس کمک کرد.”

آقای کوهن می‌گوید: اسرائیل به‌جای تلاش برای مهار اسلام‌گرایان غزه از همان ابتدا، آنها را برای سال‌ها تحمل کرد و در برخی موارد آنها را به‌عنوان وزنه‌ای در برابر ناسیونالیست‌های سکولار سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جناح مسلط آن، فتح به رهبری یاسر عرفات، تشویق کرد. ” (WSJ، تاکید شده است)

 

چگونه نتانیاهو برای پاک‌سازی حماس دانه پاشیده است؟

 

به باورم جنگ کنونی اسرائیل با حماس”مرحله جدید” نتانیاهو از “جنگ طولانی” علیه فلسطین است. هدف اعلام شده نتانیاهو که مرحله جدیدی از جنگ ۷۵ساله (از سال ۱۹۴۸ نکبه) علیه مردم فلسطین را تشکیل می دهد، با شرایط جدید، دیگر خبری از مارک “آپارتاید” یا “جدایی” نیست. این مرحله جدید – که همچنین علیه اسرائیلی‌هایی که خواهان صلح هستند – شامل «تصرف کامل» و همچنین طرد کامل مردم فلسطین از سرزمین خود است:

“اینها خطوط اساسی دولت ملی به رهبری من [نتانیاهو] است: قوم یهود حق انحصاری و غیرقابل‌انکار بر تمام مناطق سرزمین اسرائیل دارند. دولت شهرک‌سازی را در تمام نقاط سرزمین اسرائیل – در جلیله، نقب، جولان، یهودیه و سامرا – ترویج و توسعه خواهد داد. (نتانیاهو، ژانویه ۲۰۲۳، تاکید شده است  January 2023)

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

عباس شکری روزنامه نگار، نویسنده، مترجم آزاد پژوهشگر خبرگزاری نروژ و موسس نشر آفتاب در نروژ است. او دارای دکترا در رشته‌ی «ارتباطات و روزنامه نگاری» است که اینک همکاری خود را با سایت شهرگان آغاز کرده‌ و آثار او همچنین در نسخه چاپی شهرگان نیز منتشر می‌شود.

تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: