تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

برگزاری اولین دوره «نمایشگاه کتاب فارسی الف» در تورنتو

برگزاری اولین دوره «نمایشگاه کتاب فارسی الف» در تورنتو

 

اولین دوره «نمایشگاه کتاب فارسی الف» در روزهای دوم و سوم نوامبر ۲۰۲۴ در تورنتو برگزار می‌شود و فرصتی استثنایی برای معرفی کتاب‌ها و آثار فارسی‌زبان به شمار می‌آید. این نمایشگاه با حضور ناشران و کتابفروشان از آمریکای شمالی، اروپا، و همچنین با عرضه کتاب‌های منتشر شده در ایران و افغانستان برگزار خواهد شد و برنامه‌های متنوعی نظیر سخنرانی‌ها، پنل‌ها، مراسم رونمایی و کارگاه‌های هنری و ادبی در آن گنجانده شده است.

«نمایشگاه کتاب فارسی الف» به همت گروهی از ناشران و کتابفروشان تورنتو شروع به کار کرده است و به‌طور ویژه به معرفی و شناخت کتاب‌های فارسی اختصاص دارد و نقش مهم ناشران و نویسندگان تبعیدی و دیاسپورا در گسترش جهانی این کتاب‌ها را نیز برجسته می‌کند. این نمایشگاه فضایی فراهم می‌آورد که نویسندگان و ناشران با خوانندگان خود تعامل کنند و از طریق کارگاه‌ها و نشست‌های ادبی، شناخت عمیق‌تری از نقش زبان فارسی در روایت‌های جهانی ایجاد شود.

از جمله ناشرانی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت می‌توان به نشر آسمانا، زاگرس، سرای بامداد، شهروند، آزادان، هفته، کابل و شهرزاد نامگ اشاره کرد. کتابفروشی‌های دنا، و پرستوک نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت. کانون کتاب تورنتو، و کانون پژواک نیز از همراهان نمایشگاه خواهند بود.

برنامه‌های امسال شامل مراسم افتتاحیه، رونمایی از کتاب «افغانستان، شمشیر و شکست» با حضور مترجم غلام سخی غیرت (نشر کابل) و رونمایی کتاب «اولنگ اولنگ» با حضور اسدالله شعور، همچنین رونمایی رمان «سحر ستاره شد» از تکین حمزه‌لو از نشر سرای بامداد (به صورت آنلاین)، پنل نقش ادبیات کودک در آموزش زبان فارسی با حضور دکتر مهدی حجوانی و شهریار الوند، نشست با ساسان قهرمان و حسن زرهی درباره تاریخ نشر در تورنتو، اجرای نمایشی با حسین افصحی، رونمایی کتاب تغییرات بنیادی جامعه ایران در دوره رضا شاه از سرای بامداد و رونمایی کتاب «تهران کوه کمرشکن» با حضور مهین میلانی است.

برنامه‌های دیگر امسال شامل پنلی درباره نشر فارسی در امریکای شمالی، رونمایی رمان «زبیگنیو» با حضور علی نگهبان، رونمایی مجموعه شعر Hairan با ترجمه علی ثباتی، رونمایی کتاب «خاطراتی که ندارم» از ژینوس تقی‌زاده، دیدار با احمد پوری و رونمایی ترجمه کتاب «شگفتی در سر» اثر اورهان پاموک و با ترجمه حسن زرهی و بهرام بهرامی خواهد بود.

 کارگاه‌هایی در زمینه صحافی برای کودکان، نقاشی برای کودکان، قصه‌خوانی برای کودکان ، سفال‌سازی برای بزرگسالان و شاهنامه‌خوانی برای بزرگسالان نیز از برنامه‌های جانبی دیگر این نمایشگاه خواهد بود.

«نمایشگاه کتاب فارسی الف» به فعالان کتاب و زبان فارسی این فرصت را می‌دهد که به تبادل تجربه پرداخته و در ترویج و حفظ فرهنگ و زبان فارسی سهمی داشته باشند.

 

 

لطفاً به اشتراک بگذارید
تبلیغات

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

تازه‌ترین نسخه‌ی دیجیتال هم‌یان «ویژه‌نامه‌ی پیوست شهرگان»

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها:

Verified by MonsterInsights