تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

معرفی کتاب انقلاب بدون رهبر نوشته کارن راس

معرفی کتاب انقلاب بدون رهبر نوشته کارن راس
معرفی کتاب انقلاب بدون رهبر 
نوشته کارن راس

ترجمه و افزوده‌ها؛ دکتر سعید جهانپولاد
نشر هرمز ۱۴۰۳

در مقدمه مترجم کتاب می‌خوانیم:
در کتاب «انقلاب بدون رهبر» سال ۲۰۱۳ با عنوان فرعی «چگونه مردم عادی در قرن بیست و یکم قدرت را به دست گرفته و سیاست را تغییر خواهند داد» منتشر شد. کارن راس، مفهوم سیاست نوینی را مورد مطالعه قرار می‌دهد‌. کارن راس به‌عنوان یک دیپلمات و سفیر در سازمان ملل از تجربیات واقعی‌خود پرده بر‌می دارد‌. او می‌پرسد‌: «ما فراتر از اشغال وال استریت‌، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ سیستم‌های سیاسی و اقتصادی حاکم ‌ما را شکست می‌دهند و زمان آن فرا رسیده که شهروندان به صورت فردی و مشارکتی در این اوضاع تغییری ایجاد کنند». در انقلاب بدون رهبر، مؤلف فراخوانی را برای اقدام عملی و کنشی اعلام می‌دارد. او روایت‌هایی دراماتیک از سیاست ایالات متحده و رژیم‌ها‌ در سراسر جهان را به روشی تحلیلی بازگو می‌کند که منجر به پیآمدهای بی‌شماری شده است. تحلیل راس در تضاد آشکار با خوش‌بینی ساده‌لوحانه و پانگلوسی‌*‌حامیان جهانی‌سازی مانند توماس فریدمن ‌است. نوسانات کنترل ناشده‌ی اقتصادی، ناامنی دائمی، نابرابری افسارگسیخته و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی شتابان که عملا ما را وارد دوره خطرناکی از بحران طولانی مدت می‌کند. کارن راس دیپلمات سابق بریتانیایی در عراق که به دلیل دخالت کشورش در تهاجم نظامی و تحریم‌ها به رهبری ایالات متحده از سمت خود استعفا داد. از تجربیات خود استفاده می‌کند تا یک چشم‌انداز جدید قدرتمند از سیاست نوینی مبتنی بر مشارکت و مشورت عمومی و خودگردانی حکمرانی را ‌ارائه دهد. تحلیلی واقع‌بینانه و بررسی اینکه ‌چطور و چگونه می‌توانیم اوضاع ‌درهم ریخته فعلی در جهان معاصر را درست کنیم. کتاب «انقلاب بدون رهبر» نسخه تجویزی و یا روشی در جهت براندازی یا سرنگونی حکومت‌ها و رژیم‌ها ارائه نمی‌دهد‌. تحلیل راس از انقلاب بدون رهبر و جنبش‌های بی‌سر‌، خشونت پرهیز‌، تدریجی و گام به گام بر سیاست مبتنی بر خواست فرد فرد جامعه و همبستگی فردی‌، جمعی و اتحاد مشارکتی است. این کتاب به ترجمه و ویرایش سعید جهانپولاد در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ انجام شده و هم‌اکنون آماده برای انتشار است‌. پس از گفتگو با دو ناشر در بحبوحه خیزش انقلابی ۱۴۰۱ ‌و اعلام انصراف آنها، در ویرایش مجدد نشر کتاب هرمز جهت انتشار و سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد و کتاب به نشر هرمز سپرده شد.

توضیحات فهرست وار کتاب
«انقلاب بدون رهبر» با عنوان فرعی «چگونه مردم عادی در قرن بیست و یکم قدرت را به دست گرفته و سیاست را تغییر خواهند داد» نوشته کارن راس دیپلمات ارشد بریتانیایی در سازمان ملل و متخصص در انورخاورمیانه و کارشناس عراق در سال ۲۰۱۱ نوشته و به پایان رسید و در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب با ایده محوری دموکراسی مشورتی و مشارکتی در صدد بازگردان قدرت و سیاست به دست‌ صاحبان اصلی آن یعنی مردم است. این کتاب با ترجمه و افزوده‌های دکتر سعید جهانپولاد بزودی توسط نشر هرمز منتشر و به‌دست علاقمندان حوزه سیاست و علوم سیاسی و جنبش‌های ‌مدنی و مردمی بدون رهبر و لیدر خواهد رسید‌. فهرست ‌عناوین و فصول کتاب انقلاب بدون رهبر به شرح زیر است‌.

مقدمه مترجم
پیشگفتار: راهنمای انقلاب بدون رهبر
مقدمه: صخره محض
۱. موج و بمب گذار انتحاری
۲. پیمان
۳. آنارشی = بی نظمی
۴. اهمیت ملاقات با مردم
۵. مردی با روپوش سفید
۶. چرا شطرنج استعاره ای نامناسب برای روابط بین الملل است، چرا نقاشی های جکسون پولاک استعاره ای بهتر اما هنوز ناکافی است و چرا این امر پیامدهای سیاسی عمیقی دارد؟
۷. ابزارها هدف هستند.
۸. پادشاه را بکش! نُه اصل برای عمل و کنشگری
۹. نتیجه گیری: چشم اندازی از انسان نوین

نُه فصل جذاب و خواندنی کتاب با استناد به مدارک و اسناد معتبر کمیته‌های سنجش اعتباری اسناد و آمار رسمی سازمان ملل از جنبش‌های مدنی‌، انقلاب‌ها، شورش‌ها و فروپاشی‌های سیاسی‌، اقتصادی‌، پیامدهای تحریم‌ها و عواقب جنگ و دخالت‌های بین‌اللملی و نیز ‌وقایع‌، حوادث‌، تغییرات و تحولات منطقه‌ای در سطح بین‌المللی و داخلی کشورها و بررسی و تحلیل و صحت‌سنجی آنان توسط کارن راس و منابع مورد وثوق جامعه جهانی و کارشناسان زبده در این کتاب گردآوری شده است‌. کتابی عمیق و تکان‌دهنده از فکت‌ها و منابع اصیل که می‌تواند جزو منابع مورد استناد هر پژوهشگر‌، فعال رسانه‌ایی‌، خبرنگار و کارشناس امور بین‌المللی و نیز جامعه مدنی در هر کجای جهان قرار گیرد.

#کتاب_انقلاب_بدون_رهبر
#نوشته_کارن_راس
#ترجمه_و_افزوده_سعید_جهانپولاد
#نشر_هرمز_۱۴۰۳_بزودی

تبلیغات

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها:

Verified by MonsterInsights