UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

«از دروغ و ترس خسته شده‌ام»

«از دروغ و ترس خسته شده‌ام»
در آخرین ساعاتی که مجله به زیر چاپ می‌رفت، زنگ تلفن و صدای خانمی از پشت گوشی، خبر از حرکت تازه و اقدام نامعمولی می‌داد که منجر به گفتگویی ناخواسته شد و دقایقی به طول انجامید.
خانم کتی شیبانی خبر ورود خود و دیگر همراه‌اش به ونکوور را می‌داد و عنوان می‌کرد که قصد دارند به زودی به آلاسکا پرواز کنند تا مسیر راه ابریشم را پی بگیرند و به اصفهان برسند. این حرکت نمادین از سوی وی، اعتراض به دروغ، تغییر قانون اساسی، برگزاری انتخابات آزاد و امید به ایجاد دموکراسی در ایران عنوان شد. خانم کتی شیبانی به اتفاق همراه‌اش حمیدرضا بورهانی در هتلی واقع در برنابی اقامت گزیده‌اند تا ضمن گشت و گذار کوتاه از شهر ونکوور و امید به دیدار و ملاقات با جامعه ایرانی ونکوور بزرگ به تشریح نظرات خود برآیند و در عین حال تدارک و تهیه بلیت به آلاسکا را برای ادامه این سفر سیاسی – معنوی فراهم سازند.
«پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» عنوان آشنایی است که این زوج ماجراجو برای این حرکت خود انتخاب کرده و از ایرانیان در ونکوور انتظار حمایت مالی و معنوی دارند.
خانم شیبانی در گفت و گویش با شهروند بی. سی تاکید می‌کند که به هیچ گروه، دسته، آئین و مذهبی وابستگی مالی و سیاسی ندارند و با کمال خرسندی افتخار می‌کنند که با همه گروه‌ها و قوم‌ها و پیروان دیگر مذاهب از بهایی تا زرتشی ملاقات کنند و دیدگاه‌هایشان را برای همه توضیج دهند. او می می‌گوید از دروغ و ترس به شدت متنفر است و از اینکه با این اهداف مقصد نهایی آنها اصفهان – ایران است نمی ترسد و تاکید می‌کند که از ترس خسته شده‌است. وی در ادامه می‌افزاید: نه اهل شهادت‌طلبی است و نه میخواهد به سمت مرگ برود. اما تاکید می‌کند که می‌خواهد با این اقدام کاری انجام بدهد که موثر واقع بیفتد و به خاطر پایان و انجام این کار، ترس به دل خود راه ندهد.
این زوج میخواهد سفری به درازای رنجی که مردم ایران کشیده‌اند و کماکان از آن رنج می‌برند، سفری دور و دراز را به پایان برسانند تا شاید رنج مردم ایران نیز سرآید و به پایان برسد.  حمیدرضا بورهانی ساکن بلژیک است و کتی شیبانی در مونترال ساکن است. کتی و حمید سفرشان را هفته گذشته با اتوبوس از مونترال آغاز کرده و به تورنتو رسیدند و بلافاصله به سمت ونکوور حرکت کردند که دیروز (پنج‌شنبه) اتوبوس‌شان به ونکوور رسیده و اینک در این شهر اقامتی دو سه روزه خواهند داشت تا پیام‌شان را به گوش مردم برسانند.
مقصد بعدی آنها آلاسکا است که در صدد تهیه بلیت هواپیما از طریق آمریکا به آلاسکا هستند.  آنها می‌گویند راه دشواری را انتخاب کردهایم تا بتوانیم توجه همگان را به این پیام جلب کنیم.  راه دشواری که بیش از نه هزار سال قبل گروهی از قبیلههای ساکن آسیای مرکزی از طریق سیبری و تنگه برینگ وارد آلاسکا شدند و سپس به تمامی قاره آمریکا مهاجرت کردند.
کتی در گفت‌وگوی خود با شهروند بی. سی گفت: «این مسیر نمادین در عین حال بازگشت فرهنگ ما به مبدا اصلی خود – یعنی ایران – نیز هست. کتی و حمید قصد دارند پس از آلاسکا از طریق کشتی به سیبری روسیه بروند و راه ابریشم را طی کنند.  آنها می‌خواهند با عبور از روسیه، مغولستان، چین، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان به ایران برسند و در اصفهان این سفر نمادین پرماجرا و افشاگر را به پایان برسانند.
به کتی می‌گویم ایکاش من زودتر از اهداف سفرتان آشنا می‌شدم و قبل از اینکه به ونکوور برسید با شما گفت و گو می‌کردم.
سعی خواهیم که با کتی و حمید که امروز و فردا را در شهر ونکوور سپری خواهند کرد گفت و گوی مفصل تری برگزار کنیم و مسیر راهشان را از طریق وبلاگ‌شان دنبال نمائیم.
در حالی که دارم با کتی صجت می‌کنم به وبلاگ‌شان هم سری می‌زنم و او می‌گوید به محض اینکه اینترنت هتل را وصل کنیم، وبلاگ‌مان را به روز خواهیم کرد. در بخشی از وبلاگ به معرفی خود و اهدافشان پرداخته‌اند و شعار آشنای «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» در صفحه اصلی قرار گرفته‌است. در صفحه‌ی دیگری از وبلاگ می‌خوانیم:
درخواست از علاقمندان
ما بر این باور هستیم که دروغ و ترس علت و معلول یکدیگر میباشند و قصد داریم در یک سفر نمادین که همسو با مهاجرت انسانها برای ساختن تمدنهای نوین میباشد، با گفتمان جدید «پرهیز از دروغ»، ترس را به شجاعت تبدیل سازیم.  در این سفر حمایت همه ایرانیان با اندیشه‌های مختلف، ادیان و دیدگاه های متفاوت به یاری‌مان خواهد آمد تا این پیام را هر چه سریعتر و رساتر به گوش همگان برسانیم.   پیشنهاد ما به علاقه‌مندان این است که در شهرهای مسیر سفر ما، یا هرمکان دیگری که مناسب میدانند به صورت همایش یا گردهمایی‌های مختلف توسط ایرانیان و همچنین ساکنین بومی آن منطقه، برنامه‌ای را تدارک ببینند و ضمن تبلیغ برای خود از ما نیز حمایت نمایند.
شماره تلفنی که می‌توانید با این زوج شجاع تماس بگیرید بدین قرار است:
۰۱۶۳-۶۸۸-۵۱۴-۱ و آدرس وبسایت نیز: www.barid.info

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

هادی ابراهیمی رودبارکی؛ شاعر، نویسنده و سردبیر هفته‌نامه شهرگان آنلاین؛ متولد ۱۳۳۳- رشت و ساکن کانادا - استان بریتیش کلمبیاست.

فعالیت ادبی و هنری او با انتشار گاهنامه فروغ در لاهیجان در سال ۱۳۵۰ شروع شد و شعرهای او به تناوب در نشریات نگین، فردوسی، گیله‌مرد، گردون، شهروند کانادا و شهرگان ونکوور چاپ و منتشر شد.

ابراهیمی همراه با تاسیس کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۳ در نورت ونکوور، اولین انجمن فرهنگی-ادبی را با نام پاتوق فرهنگی هدایت در همین سال به‌همراه تعدادی از شاعران و نویسندگان ایرانی ساکن ونکوور راه‌اندازی کرد که پس از تعطیلی کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۷ این انجمن با تغییر نام «آدینه‌ شب» برای سال‌ها فعالیت خود را بطور ناپیوسته ادامه داد.

هادی ابراهیمی رودبارکی از سال ۲۰۱۰ رادیو خبری فرهنگی شهرگان را تاسیس و تا سال ۲۰۱۵ در این رادیو به فعالیت پرداخت.

از ابراهیمی تاکنون دو کتاب شعر منتشر شده‌است:

«یک پنجره نسیم» - ۱۹۹۷ - نشر آینده - ونکوور

«همصدایی با دوئت شبانصبحگاهی» نشر بوتیمار - ایران

تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: