UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تحریم‌های تازه ژاپن علیه ایران اعلام شد

تحریم‌های تازه ژاپن علیه ایران اعلام شد

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد در دور جدید تحریم‌های این کشور علیه ایران، ۱۱۶ شرکت و فرد، و سه بانک ایرانی تحریم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوکیو ادانو، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امروز جمعه ۱۸ آذرماه (۹ دسامبر) اعلام کرد که کابینه این کشور در اقدام جدید خود افراد و شرکت‌های بیشتری از ایران را در فهرست تحریم‌های ژاپن قرار داده است.

بر پایه این گزارش، دولت ژاپن با افزودن ۱۱۶ شرکت، فرد و سه بانک ایرانی به فهرست تحریم‌های خود، شمار شرکت‌های تحریم‌شده ایران را به ۲۷۶ شرکت، افراد تحریم‌ شده را به ۶۶ نفر و بانک‌های تحریم‌ شده ایران را به ۲۰ بانک افزایش داد.

همچنین از سوی ژاپن سرمایه‌گذاری‌های تازه در صنعت نفت و گاز ایران به‌حالت تعلیق درخواهد آمد.

دولت ژاپن گفته است این تحریم‌ها را در راستای متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ایران انجام داده است.

ایران چهارمین تأمین‌کننده نفت ژاپن است و ژاپن پس از چین و هند سومین واردکننده بزرگ نفت خام از ایران است

ایران چهارمین تأمین‌کننده نفت ژاپن است و ژاپن پس از چین و هند سومین واردکننده بزرگ نفت خام از ایران است اما تحریم‌های تازه ژاپن شامل بخش انرژی ایران نخواهد شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود اتحادیه اروپا قصد دارد در نشست امروز خود بر شدت تحریم‌ها علیه ایران بیفزاید اما به تحریم نفت ایران نخواهد پرداخت.

به گفته دیپلمات‌ها بیش از همه یونان، کشور بحران‌زده و مقروض اروپا مخالف تحریم نفت ایران است. یونان نیمی از نفت خود را از ایران وارد می‌کند و بسیاری از نیازهای انرژی خود را با واردات نفت تأمین می‌سازد.

همچنین ایتالیا نیز که کمابیش در بحران اقتصادی به‌سر می‌برد از تحریم نفت ایران چندان راضی نیست به‌ویژه پس از تحریم نفت لیبی، کشور نفت‌خیز نزدیک به ایتالیا، تحریم نفت ایران نیز می‌تواند بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری آلمان در بیانیه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا آماده می‌شود بر گسترش تحریم‌ها علیه ایران تا پیش از نشست آینده این اتحادیه در ماه آینده تأکید شده است.

اتحادیه اروپا در تازه‌ترین تحریم‌های خود علیه ایران، هفته گذشته ۳۷ مقام ایرانی و ۱۴۳ شرکت این کشور را مورد تحریم قرار داد.

تحریم‌های تازه علیه ایران پس از انتشار گزارش دو هفته پیش یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران را به "وجود ابعاد نظامی" در برنامه اتمی‌اش متهم کرده بود، برقرار شده است.

جمهوری اسلامی ایران گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دیکته‌شده از سوی کشورهای غربی می‌داند و معتقد است فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیزی دارد.

 

[رادیو زمانه]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: