UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

جنجال بر سر انتخاب شهردار تهران

جنجال بر سر انتخاب شهردار تهران

انتخاب شهردار تهران، به موضوع اصلی مناقشه بین جریان های سیاسی تبدیل شده است. در حالیکه اکثریت اصولگرایان از محسن هاشمی پشتیبانی می کنند، اصولگرایان، ادامه حضور قالیباف در این سمت هستند.

ادعای خبرگزاری فارس:

در این بین خبرگزاری فارس مدعی شده است که هاشمی پدر قرار است به کمک فزرندش بیاید.

sitqLj_500

طبق ادعای این خبرگزاری، قرار است امشب آیت‌الله رفسنجانی با یک عضو شورای شهر که از دوستان قدیمی وی است دیدار و در خصوص شهرداری فرزندش رایزنی کند.

همچنین فارس می گوید: “محسن هاشمی مدیر عامل سابق متروی تهران و محمد باقر قالیباف ۲ نامزد نهایی برای ریاست شهرداری تهران هستند.

در حال حاضر تعداد آرای محمد باقر قالیباف بیشتر است اما شنیده شده که قرار است امشب آیت الله هاشمی رفسنجانی با یک عضو شورای شهر که از دوستان قدیمی و مبارزاتی وی است دیدار و در خصوص شهرداری فرزندش رایزنی کند.

این در حالی است که این عضو شورای شهر امروز در جلسه‌ای اعلام کرده که من تحت تاثیر رایزنی و وساطتی قرار نمی‌گیرم و قدم هاشمی هم سر چشم ماست ولی من تصمیم خود را گرفته ام.

این عضو شورای شهر گفته است قرار است به محمدباقر قالیباف رای دهم و در تصمیم گیری خود مصمم هستم و کسی نمی تواند تصمیمم را عوض کند.

همچنین فردا قرار است در جلسه رای گیری درگیری مصلحتی! ایجاد شده و در نهایت شهردار تهران انتخاب نشود و برای مدتی سرپرست انتخاب کنند تا بدین ترتیب وقت کشی کرده تا بتوانند برای محسن هاشمی رای جمع‌آوری کنند.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار فارس قرار است بر اساس این سناریو مصطفی سلیمی شهردار فعلی منطقه ۲۱ موقتا سرپرست شود تا تکلیف شهردار تهران مشخص شود.”

گزینه‌ی اصلاح طلبان؛ فقط محسن هاشمی است

“اصلاح طلبان شورای شهر تهران تهران به اجماع رسیده‌اند و گزینه واحدی دارند” این گفته نظر تک تک اعضاست با این حال برخی از رسانه‌ها گمانی‌زنی می‌کنند که حداقل چهار رای این گروه به کاندیدای دیگر تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته نخستین جلسه شورای شهر تهران در دور چهارم برگزار شد. در این جلسه ریاست شورای شهر تهران انتخاب شد و احمد مسجدجامعی به ریاست ۱۰ ساله مهدی چمران پایان داد.

اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با وجود اینکه ۱۴ نفر بیش نبودند اما برای ریاست شورا برنامه داشتند و موفق شدند به هدفشان برسند با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها مبنی بر وجود ۲۰ رای برای چمران؛ نتیجه جلسه شورا به تمامی این گفته‌های بی اساس پاسخ داد.

انتخاب شهردار تهران مهمترین کار شورای دور چهارم است. محسن هاشمی که کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران است در برابر محمدباقر قالیباف نامزد نهایی اصولگریان جدال سختی دارد اما با توجه به اجماع اصلاح‌طلبان و داشتن برنامه‏‌ قطعا باید سرانجام این انتخاب را به نظاره نشست.

این روزها برخی از رسانه‌ها برای حمایت از کاندیداتوری خاصی گمانه‌زنی‌های زیادی می‌کنند و حتی اعلام کرده‌اند که برخی از اصلاح طلبان رای خود را به نامزد غیراصلاح‌طلب می‌دهند.

محمد سالاری(عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران) در این باره با رد این شایعه بی‌پایه و اساس‏، می‌گوید:‌ این گفته نشان از ایجاد تردید جدی برخی از اصولگرایان خارج از شورای شهر تهران دارد که می‌خواهند رویکرد اجتماعی شورای شهر تهران را سیاسی جلوه دهند و از برخی شایعات غیراخلاقی سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان شورای شهر تهران رسما اعلام کردند که محسن هاشمی گزینه نهایی آنهاست، می‌افزاید: هر فردی که در یک پروسه دموکراتیک شهردار آینده شود اعضای ۳۱ نفره شورای شهر از آن حمایت می‌کنند تا به شهروندان خدمت کنند. اگرچه شانش هاشمی برای تصدی کرسی شهرداری تهران به دلیل مذاکراتی که برخی از اصولگرایان رخ داده است بالاست چراکه برخی از آنها تمایل دارند به هاشمی رای بدهند.

عضو شورای شهر تهران، بر این باور است که قالبیاف در هشت سال گذشته خدمات شایسته‌ای در زمینه سخت افزاری، عمرانی و خدماتی انجام داده است و حضور ۸ ساله برای یک فرد کافیست چراکه او هر ایده و طرحی داشت در این مدت اجرایی شده است.

او می‌گوید: معتقدم گزینه جدید انگیزه بیشتری برای کار در شهرداری تهران خواهد داشت.

محسن سرخو(دیگر عضو شورای شهر تهران) در این باره با بیان اینکه مطلقا گفته‌های حاشیه‌ای صحت ندارد، می‌افزاید:‌ اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران به طور کامل اجماع کرده‌اند و هیچ کدام رای غیر از محسن هاشمی نخواهد داشت چراکه اجماع صورت گرفته براساس کار کارشناسی و هفته‌ها بررسی انجام گرفته شده است.

محمد مهدی تندگویان(دیگر عضو اصلاح طلب شورای شهر) می‌گوید:‌ آنچه محرز است اجماع اصلاح طلبان بر کاندیداتوری محسن هاشمی است و این مساله مورد قبول تمامی اعضا است.

احمد حکیمی‌پور نیز با بیان اینکه این موضوع را از شما می‌شنوم، می‌افزاید:‌ انتخاب شهردار براساس فرایند قانونی انجام می‌شود. گزینه ما محسن هاشمی است و ما رای خود را به فردی دیگری نمی‌دهیم.

غلامرضا انصاری نیز معتقد است اصلاح طلبان به کاندیدای واحدی رای می‌دهند و این گمانه‌زنی بیش نیست.

با این حساب و باتوجه به برنامه‌ریزی اصلاح طلبان برای انتخاب ریاست شورای شهر تهران، می‌توان به این گمانه‌زنی نیز پاسخ داد که اصلاح‌طلبان بر سر گزینه نهایی خود به اجماع رسیده‌‌اند و رای آنها به فرد دیگری نخواهد رسید با این وجود باید منتظر ماند دید که چه کسی شهردار آینده تهران می‌شود.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: