UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

مدرک تازه احمدی‌نژاد، نه مرتبط با آیت‌الله سیستانی است و نه «دکترا»ست

مدرک تازه احمدی‌نژاد، نه مرتبط با آیت‌الله سیستانی است و نه «دکترا»ست

پس از آن که دولت ایران مدعی شد که دانشگاهی تأسیس شده از سوی آیت‌الله سیستانی، به محمود احمدی‌نژاد دکترای افتخاری اعطا کرده است، این مرجع تقلید اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این دانشگاه ندارد.

همچنین این دانشگاه نیز می‌گوید که این مدرک نه دکترا، که تنها «گواهی عضویت در هیئت مشاوران علمی» است.
علیرضا ابوالفضلی، مدیر شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران، ۲۹ خردادماه در گفت‌و‌گو با تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام کرد که از محمود احمدی‌نژاد دعوت شده است که به عضویت هیئت علمی این دانشگاه در بیاید که پیرو آن، دکترای افتخاری در رشته «مدیریت تحول» به وی داده شود.
آقای ابوالفضلی در این جلسه مدرکی را با امضای «زین‌العابدین حسینی شهرستانی»، ریاست کل این دانشگاه، که مرکز اصلی آن در مونترئال کانادا است، به محمود احمدی‌نژاد اعطا کرد و در ادامه نیز هدیه‌ای را از جانب «سید جواد شهرستانی»، نماینده آیت‌الله سیستانی، به رئیس جمهور ایران داد.
وب‌سایت رسمی دولت جمهوری اسلامی پس از آن از دریافت «دکترای افتخاری» از سوی محمود احمدی‌نژاد خبر داد و تأکید کرد که دانشگاه دارالحکمه توسط آیت‌الله سیستانی تأسیس شده است.
پس از آن دفتر آیت‌الله سیستانی در روز ۲۹ خرداد‌ماه در پاسخ به پرس‌و‌جویی که در مورد ارتباط دانشگاه الحکمه با این مرجع تقلید صورت گرفته بود، در پاسخی که مهر این آیت‌الله را بر خود دارد آورد: «این دانشگاه – که از قرار اطلاع عنوانی بیش نیست- هیچ‌ گونه ارتباطی با آقا ندارد و رئیس آن نیز مورد تأیید ایشان نمی‌باشد.»
به دنبال آن، روابط عمومی دانشگاه الحکمه نیز ۳۰ خردادماه نسبت به اخباری که این دانشگاه را با آیت‌الله سیستانی مرتبط دانسته، ابراز تعجب و تأکید کرد: «گواهینامه اعطایی در اصل نوعی گواهی عضویت در هیئت مشاوران علمی این مؤسسه آموزش عالی بوده است که قبلا به بیش از ۸۵ نفر از شخصیت‌های علمی در نقاط مختلف جهان نیز اعطا شده است.»
دانشگاه الحکمه سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) در مونترئال کانادا تأسیس شده است و در فهرست اعضای هیئت مشاوران علمی آن اسامی چندین ایرانی از جمله محمد خاتمی، محمدعلی ابطحی و حسن اختری، سفیر پیشین ایران در سوریه، نیز به چشم می‌خورد.
در وب‌سایت اصلی این دانشگاه آمده است که هدف از تأسیس این مرکز آموزش عالی، «آموزش جوانان مسلمان به منظور حفاظت آن‌ها از افراط‌گرایی و تعصب، کمک به آنان برای ادغام در جامعه کانادا» و همچنین «ارتقاء صلح و گفت‌و‌گو میان مسلمانان و دیگر جامعه‌های مذهبی و فرهنگی» است.
[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: