UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

مسافران هواپیما، جلوی اخراج یک مهاجر را گرفتند

مسافران هواپیما، جلوی اخراج یک مهاجر را گرفتند

مسافران هواپیمایی که قرار بود در همان پرواز، قادر میری مهاجر کرد ایرانی از سوئد اخراج شود، با اعتراض و نبستن کمربندهای پرواز، از استارت هواپیما جلوگیری کردند و مانع اخراج این مهاجر شدند.

1924766_693176647395018_1370129882145541805_n

قادر میری پنج سال است که در سوئد زندگی می‌کند و تقاضای اقامت به عنوان ازدواج با همسر مقیم سوئد داده است. ادراه مهاجرت اعلام کرده که او می‌بایست این تقاضا را از ایران و در محل سفارت سوئد بدهد و به همین دلیل در نظر داشت او را به ایران اخراج کند. او که فرزندانی هم در سوئد دارد می‌گوید که عضو حزب دموکرات کردستان بوده و اگر به ایران بازگردانده شود شاید هرگز نتواند دوباره همسر و فرزندان خود را ببیند.

این هواپیما قرار بود ساعت ٧ صبح امروز از فرودگاه اوسترشوند پرواز کند. او قرار بود به استکهلم سپس به مسکو و از آن طریق به ایران فرستاده شود. گروهی که برای اعتراض به اخراج قادر میری در فرودگاه حاضر بودند از مسافران خواستند که با نبستن کمربندهای ایمینی خود، جلوی پرواز هواپیما را بگیرند مالین بیورک عضو حزب چپ سوئد که خود را برای پارلمان اروپا نیز نامزد کرده، اول از همه از جای خود برخواست و کمربند ایمنی خود را باز کرد. دیگر مسافران نیز با دیدن او، همین عمل را تکرار کردند . کارین بودن یکی از مسافران این پرواز به رادیو سوئد گفته است که از ما خواستند با اعتراضی آرام و مدنی مخالفت خود را با اخراج این پدر که بچه‌هایش هم در فرودگاه بودند، جلوگیری کنند.

به گزارش رادیو سوئد از اوسترشوند، مسافران این هواپیما با همدردی با این مهاجر اخراجی و نبستن کمربندها، مانع از پرواز هواپیما شدند.

[رادیو سوئد]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: