UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نیاز کانادا به پزشک خانواده

نیاز کانادا به پزشک خانواده

Pezhashki2

“کالج پزشکان خانوادگی” و “انجمن پزشکان کانادا”، با انتشار گزارشی، با اعلام این مطلب، راه کارهای زیر را برای دستیابی به این هدف ارائه کردند:
•    تشویق دانشجویان رشته های پزشکی برای انتخاب رشته پزشکی خانواده
•    افزودن تعداد دوره های آموزشی برای پزشکان مهاجر، جهت کار در این حوزه
•    کمک به توسعه مکانی و زمانی کلینیک های شخصی پزشکان خانوادگی، جهت ویزیت بیماران بیشتر
•    افزودن امکانات ثبت نام و شناسایی افرادی که به دنبال یافتن پزشک خانوادگی هستند و راهنمایی آنها
در گزارش مذکور آمده است، هم اکنون دست کم ۱۰ درصد کانادایی ها، فاقد پزشک خانوادگی هستند. ضمن اینکه سایرین که دارای پزشک هستند، از مدت زمان طولانی انتظار، برای ویزیت و به دنبال آن معرفی و ایستادن در نوبت پزشک متخصص، گلایه می کنند.
در این گزارش، کم کردن مدت زمان معرفی بیمار به پزشک متخصص، کاری پیچیده عنوان شده که نیازمند مطالعه بیشتر است. از جمله یافتن راهی برای دفاتر بهداشتی و درمانی جهت ایجاد ارتباط با پزشکان متخصص موجود در ناحیه جغرافیایی مربوطه.
گفته می شود، یکی از دلایل عدم تمایل دانشجویان به انتخاب رشته پزشکی خانوادگی، درآمد بالای متخصصین در مقایسه با آنان است. این درحالی است که پزشکان خانوادگی نیز خود جزو متخصصین هستند، اما مردم تصور می کنند که سایرین از دانش و مدارج بالاتری نسبت به آنان برخوردار هستند.
رشته پزشکی جزو تخصص های مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا عنوان شده و متقاضیان، در صورت کسب شرایط مربوطه در عرض یک سال پذیرفته می شوند. اما آنان می بایست پس از ورود، دوره های تئوری و عملی را برای کسب مجوز طبابت طی کنند.
در حال حاضر پزشکان می توانند از طریق برنامه های سرمایه گذاری و تخصصی اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند.
[ادیسه]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: