UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کمک هزینه‌های تحصیلی دولت کانادا در حساب پس انداز تحصیلی به چه صورت عمل می‌کنند؟

کمک هزینه‌های تحصیلی دولت کانادا در حساب پس انداز تحصیلی به چه صورت عمل می‌کنند؟

 در مقاله هفته گذشته راجع به اینکه حساب پس انداز تحصیلی چیست صحبت کردیم چناچه تمایل دارید که مطلب هفته گذشته را مطالعه فرمایید به تارنمای www.niklife.com یا تارنمای مجله شهروند بی‌سی www.shahrvandbc.com مراجعه فرمایید.

در این مقاله نحوه عملکرد کمک هزینه‌های تحصیلی و مبلغ آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کمک هزینه‌های تحصیلی به چند صورت می‌باشند که ۲ مورد آن‌ها شامل تمامی استان‌های کانادا می‌شود و بعضی از آن‌ها فقط شامل استان‌های خاصی می‌شوند. ما در اینجا فقط مواردی را که شامل استان بریتیش کلمبیا می‌شوند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اولین و اصلی‌ترین کمک هزینه دولتی Grant Canada Education Saving می‌باشد.

 مبلغ این کمک هزینه متناسب با پولی است که شما به حساب RESP می‌ریزید که این نسبت متناسب با درامد خانوار بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تغییر می‌کند.

 – اگر درامد خانوار در سال ۲۰۱۴ کمتر از ۴۳، ۹۵۳ دلار در سال باشد به ۵۰۰ دلار اول ۴۰ درصد کمک هزینه اضافه می‌شود و به بقیه پول واریزی ۲۰ درصد اضافه می‌شود.

 برای مثال اگر درامد خانواده ای ۲۵۰۰۰ دلار در سال باشد و این خانواده مبلغ ۹۰۰ دلار به حساب فرزندش واریز کند، میزان کمک هزینه ای که دولت به این حساب اضافه می‌کند به صورت زیر حساب می‌شود:

۲۰۰$ = ۴۰% × ۵۰۰$

۸۰$ = ۲۰% × ۴۰۰$

۲۸۰$ = ۸۰$ + ۲۰۰$

 – اگر درآمد خانوار در سال ۲۰۱۴ بین ۴۳، ۹۵۳ دلار و ۸۷، ۹۰۷ دلار در سال باشد به ۵۰۰ دلار اول ۳۰ درصد اضافه می‌شود و به بقیه پول واریزی ۲۰ درصد اضافه می‌شود.

 در مثال قبل اگر درامد خانواده ۷۰۰۰۰$ باشد و این خانواده مبلغ ۹۰۰ دلار به حساب فرزندشان واریز کنند، میزان کمک هزینه دولتی به صورت زیر حساب می‌شود.

 ۱۵۰$ = ۳۰% × ۵۰۰$

۸۰$ = ۲۰% × ۴۰۰$

۲۳۰$ = ۸۰$ + ۱۵۰$

 – اگر در آمد خانوار بیش از ۸۷، ۹۰۷ دلار در سال ۲۰۱۴ باشد به کل مبلغ واریزی ۲۰ درصد به عنوان کمک هزینه اضافه می‌شود.

 یعنی نهایتاً اگردر مثال قبل درامد خانواده ۹۰۰۰۰$ باشد و این خانواده مبلغ ۹۰۰ دلار به حساب فرزندشان واریز کنند، میزان کمک هزینه دولتی به صورت زیر حساب می‌شود.

۱۸۰$ = ۲۰% × ۹۰۰$

 در نظر داشته باشید که در هر سال فقط ۲۵۰۰ دلار اول شامل کمک هزینه می‌شود ولی اگر شما در سالهای قبل پولی به حساب فرزندتان واریز نکرده‌اید یا کمتر از سقف مورد نظر پول به این حساب واریز کرده‌اید، می‌توانید مبلغ بیشتری به این حساب واریز کنید و از کمک هزینه بیشتری استفاده کنید ولی چون باز هم این مبلغ کمک هزینه سقف دارد بهتر است در این شرایط با یک مشاور مالی که به این مسائل تسلط کافی دارد مشورت کنید تا بتوانید میزان این کمک هزینه را به بیشترین مبلغ برسانید.

یکی دیگر از کمک هزینه‌های تحصیلی Learning Bond Canada می‌باشد.

 اولین شرط استفاده از این کمک هزینه این است که فرزند شما بعد از ۳۱ دسامبر ۲۰۰۳ به دنیا آماده باشد.

 این کمک هزینه که برای تشویق بیشتر خانواده‌های با در آمد کمتر برای پس انداز تحصیلی طراحی شده است فقط به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که می‌توانند National Child Benefit Supplement هم در Child Tax Benefit بگیرند. برای اینکه مطمئن شوید که این کمک هزینه به شما تعلق می‌گیرد یا نه کافیست که فرم‌های کمک هزینه Child Tax Benefit را چک کنید.

 مزیت این کمک هزینه این است که مبلغ پرداختی دولت مبلغ ثابتی است و متناسب با مبلغی که شما به حساب واریز می‌کنید نیست. مبلغ کمک هزینه دولتی برای این حساب ۵۲۵ دلار به هنگام باز کردن حساب و چناچه سالهای بعدی هم همچنان بتوانید از این کمک هزینه استفاده کنید ۱۰۰ دلار درهر سال می‌باشد تا سقف ۲۰۰۰ دلار.

 بر همین اساس همیشه به خانواده‌هایی که می‌توانند از این کمک هزینه استفاده کنند توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر حساب پس انداز تحصیلی را برای فرزندانشان باز کنند تا بتوانند از مزایای آن و سود حاصل از سرمایه گذاری استفاده کنند.

 در نظر بگیرید که خانواده ای بتواند از هر دو این کمک هزینه‌ها استفاده کند، با باز کردن این حساب و واریز کردن مبلغ ۱۰۰ دلار دولت نیز مبلغ ۶۲۵=۵۰۰ + ۱۰۰ + ۲۵ دلار به عنوان CLB و مبلغ ۴۰ دلار به عنوان CESG به این حساب اضافه می‌کند که در مجموع می‌شود ۷۶۵ دلار. این مبلغ اگر در یک حساب سرمایه گذاری باشد، رشد حاصل از سرمایه گذاری هم می‌تواند به این مبلغ اضافه شود.

 با تشویق بچه‌ها به اینکه مبلغی از پول تو جیبی‌شان را برای این منظور کنار بگذارند، فرزندان خود را به پس انداز کردن عادت می‌دهید و در عین حال از مزایای این حساب برای آینده تحصیلی آن‌ها استفاده کرده‌اید.

 در مورد اینکه چه مبلغی به این حساب واریز کنند حتماً با یک مشاور مالی آگاه مشورت کنید، چرا که برداشت پول از این حساب اگر برای استفاده تحصیلی فرزند نباشد بسیار سخت است و ممکن است بسیاری از مزایای این حساب را از دست بدهید.

 لطفاً جهت اطلاعات بیشتر به تارنمای www.niklife.com مراجعه کنید.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: