تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

فراخوان پانزدهمین جشنواره  «جایزه شعر ژاله اصفهانی»

فراخوان پانزدهمین جشنواره  «جایزه شعر ژاله اصفهانی»

 

این جایزه به منظور تشویق و حمایت از شاعران جوان، در کشورهای فارسی زبان و دیگر شاعران جوان پارسی گو از سراسر جهان بر پا شده است. امیدواریم امسال هم مانند سالهای گذشته، این جایزه مورد استقبال شاعران جوان قرار گیرد و بتواند به یافتن و معرفی استعداد های شعری جوان کمک کند. 

در این دوره، مانند دوره  های اخیر، آثار شاعران جوان از افغانستان، ایران، و تاجیکستان، توسط همه داوران اما بطور جداگانه برای هر کشور بررسی و به یک نفرشاعر از هر کشور، بدون تمایز سبک شعری آنها – آزاد یا کلاسیک- جایزه داده خواهد شد. در این دوره جایزه چهارمی هم برای شاعران دیگر کشورها که بزبان فارسی شعر میگویند در نظر گرفته شده است. اشعار آنها نیز توسط هیئت داوران بررسی و در صورت توافق اکثریت داوران به برگزیده این گروه از شاعران هم جایزه داده میشود.

علاوه بر لوح تقدیر، یک جایزه نقدی برای هر شاعر برگزیده معادل ۵۰۰ پوند استرلینگ بریتانیا در نظر گرفته شده است. البته چنانچه داوران تشخیص دهند جایزه در یک کشور به دونفر داده شود، این مبلغ بین آن دونفر تقسیم میشود.

شرایط شرکت در مسابقه

  • هر شاعر میتواند با ارسال  پنج شعر از آثار خود (نه کمتر و نه بیشتر) در این جایزه شرکت کند.
  • آثار باید تا تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ (برابر با ۳۱ شهریور۱۴۰۳/سنبله ۱۴۰۳) به دبیر خانه جایزه پانزدهم با ایمیل به نشانی [email protected]  رسیده باشد.
  • آثار ارسالی باید به خط فارسی تایپ شده و همه پنج شعر در یک فایل “وُرد” (Microsoft Word) باشد. در این فایل اشعار باید شماره گذاری شده باشند، حتی اگر شعر عنوان داشته باشد. هیچگونه نام و نشانی از شاعر نباید در فایل اشعار باشد. اما نام فایل اشعار باید شامل نام و نام خانوادگی شاعر، به زبان انگلیسی باشد، که با خط تیره از هم جدا شده باشند. نام فایل توسط دبیرخانه با شماره کد شاعر عوض می شود تا داوران بتوانند بدون نام و نشان شاعران شعرآنها را قضاوت کنند. 
  • ارسال جداگانه اطلاعات شاعر، شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد ( شامل روز، ماه و سال تولد)، تلفن تماس، شهر و کشور محل اقامت، و کشور مبداء (افغانستان، ایران و تاجیکستان ویا دیگر کشورها ) ویک قطعه عکس، الزامی است. این اطلاعات میتواند در متن ای میل و یا به پیوست آن ارسال شود.
  • سن شرکت کنندگان در پایان مهلت ارسال (تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ شهریور/سنبله ۱۴۰۳) باید سی سال یا کمتر باشد.
  • شرکت کنندگان با ارسال اشعارشان به بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی این اجازه را می دهند که اشعارشان در تارنما و رسانه های اجتماعی بنیاد یا در کتاب سال بنیاد، یا نشریات دیگر با انتخاب بنیاد، برای اطلاع عموم انتشار یابد.

چگونگی داوری

  • دبیر خانه جشنواره چهاردهم، که متشکل از اعضایی در سه کشوراست، شرایط شرکت کنندگان را بررسی و در صورت تایید شرایط، فایل اشعار آنان را بدون نام و نشان شاعر به داوران ارسال می کند.
  • داوران آثار رسیده را در دو مرحله بررسی خواهند کرد. در مرحله اول اسامی سه تا پنج نفر از هر کشور را به عنوان فهرست کوتاه راه‌یافتگان به مرحله نهائی اعلام می کنند. اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهائی در اواسط نوامبر ۲۰۲۴ (اواخر آبان/عقرب ۱۴۰۳)، از طریق تارنمای بنیاد به اطلاع عموم خواهد رسید. سپس در مرحله دوم ودر روز جشنواره، که در دانشگاه لندن و همزمان با پخش زنده انترنتی از طریق زوم (و دیگر رسانه های جمعی) در اوائل ماه دسامبر ۲۰۲۴ (اواسط آذر/قوس ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد، نام برگزیدگان نهایی اعلام خواهد شد.
  • بررسی آثاررسیده با معیارهای تعیین شده، ابتدا توسط داوران بصورت انفرادی انجام خواهد شد و سپس در نشست هائی پس از بحث و بررسی با یکدیگر برگزیدگان هر مرحله را، ترجیحاً از طریق اجماع آنان ویا در صورت لزوم با رای اکثریت داوران، تعیین خواهند کرد. این معیارها شامل موارد زیر اما نه محدود به آن ها میباشد: اندیشه، زبان، موسیقی درونی و بیرونی، فرم، نوآوری، ایجاز، چهارچوب قالب ها، ترکیب سازی بدیع، عاطفه، تخیل و تصویر، و سعی شاعر در رسیدن به بیان ویژه خود.

هیئت داوران
نام اعضاء هیئت داوری پانزدهمین دوره جایزه شعر ژاله اصفهانی، به ترتیب الفباء:

علیرضا آبیز

فاطمه شمس

علی عبداللهی

آزیتا قهرمان

رضا محمدی

خالده نیازی

رستم وهاب زاده

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی، لندن ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ تیر/سرطان ۱۴۰۳

لطفاً به اشتراک بگذارید
تبلیغات

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها:

Verified by MonsterInsights