UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تاب مخالفت‌های صلح‌طلبانه را داشته باشید

تاب مخالفت‌های صلح‌طلبانه را داشته باشید

جمعی از زنان مستندساز ایران در ‌یک نامه سرگشاده ‌اعتراض خود را به اعمال خشونت بر دختران خیابان انقلاب بیان کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«رؤسای محترم قوای مقننه، مجریه، قضاییه
و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؛

ما زنان مستندساز به اقتضای حرفه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خود شاهد نابسامانی‌ها و کمبودهای فراوانی در حوزۀ زنان هستیم و همواره تلاش کرده‌ایم با حضور در سخت‌ترین موقعیت‌ها، انعکاس‌دهندۀ این مشکلات باشیم. اما اکنون به شدت از رفتارهای خشونت‌آمیزِ اِعمال‌شده بر زنانی که به شکلی مسالمت‌آمیز خواهان حجاب اختیاری و حق انتخاب پوشش هستند، خشمگین و آزرده‌خاطر هستیم. قانون و شرع به مجریان و ضابطان آن مجوز نداده است تا با زنانی که بدون هرگونه خشونت، به حجاب اجباری که آن را ناعادلانه می‌دانند و معترض هستند، با ضرب و شتم، توهین و انتساب افتراهای ناروا برخورد کنند.
شما متعهد به اجرا و نظارت بر حُسن اجرای قانون هستید. اما آن‌چه اکنون شاهد آن هستیم برخورد خشن و غیرانسانیِ مأموران و ضابطان قانون با شهروندان معترض است.
در زمانی که وجوب پوشش موی سر مورد اجماع علمای دین نیست و بسیاری از آن‌ها اجبار در این امر را مغایر با دستوراتِ اسلام می‌دانند، این‌گونه رفتارهای خشونت‌آمیز و غیرمدنی در برابر اعتراض مسالمت‌آمیز و صلح‌طلبانۀ دختران خیابان انقلاب، قبل از هر چیز اعتبار شما را در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی زیر سؤال خواهد برد.
مجریان شما در برابر دیدگان شهروندان، دختران خیابان انقلاب را از سکوهایی که برای اعتراض مسالمت‌آمیزشان انتخاب کرده‌اند، به پایین پرت می‌کنند و دست و پایشان را می‌شکنند، و حتی می‌شنویم در خفا و بازداشت آنان را کتک می‌زنند.
انتظار ما از شما احترام به زنان سرزمین‌مان است که همواره با مشارکت در همۀ امور اجتماعی برای آبادانی این کشور کوشیده‌اند.
حرمت‌ها را حفظ کنید و تاب مخالفت‌های مدنی و صلح‌طلبانه را داشته باشید.
ما تنها ثبت‌کنندگان وقایع اجتماعی نیستیم. تاریخ هم آن‌ها را ثبت خواهد کرد.

آزاده آریامنش- سپیده ابطحی- مینا اکبری- سلمه اربابون- نگین احمدی- فاطمه احمدی- سونیا اسماعیلی- مهناز افضلی- پگاه آهنگرانی- شیرین برق‌نورد- تهمینه بهرام علیان- سوسن بیانی- آزاده بیزارگیتی- فرشته پرنیان- سعیده پوستی- زینب تبریزی- روناک جعفری- فرناز جورابچیان- الهام حسین‌زاده-سمیه حق‌نگهدار- فاطیما حیدری- لیلی خاتمی- افروز خانبلوکی- فیروزه خسروانی- لیلا خوانساری- فاطمه ذوالفقاری- سمانه راد- فریبا رستمی- سامره رضایی- ناهید رضایی-آزادی رضاییان مقدم- مرجان ریاحی- مونا زاهد- افسانه سالاری- رضوان سرمد- سحر سلحشور- آزاده سلیمیان- مریم شاپوریان- نیلوفر شاندیز- فرحناز شریفی- پویان شعله‌ور- بهار شوقی- فریده صارمی- مژگان صیادی- فائزه عزیزخانی-عطیه عطارزاده- سروناز علم بیگی- مریم فیروزی- گلبو فیوضی- مینا کشاورز- محدثه گلچین عارفی- نسیم مرعشی- نگار مسعودی- زهرا مشتاق- سحر مصیبی- عالیه مطلب‌زاده- مهناز محمدی- مریم محمدی- سونا مقدم- میترا منصوری- همیلا موید- فاطمه موسوی- آزاده موسوی- نسیم نجفی- اعظم نجفیان- رایا نصیری- لیلا نقدی پری- میدیا واثقی- عاطفه یارمحمدی- حانیه یوسفیان»

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: