UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

حمله به جشن ۵۰ سالگی کانون نویسندگان ایران

حمله به جشن ۵۰ سالگی کانون نویسندگان ایران

اکبر معصوم بیگی: «امروز جمعه ۴خرداد نیروهای سیاهی و تباهی و جهل و خرافه از صبح به خانه ای که قرار بود در آن مراسم ۵۰ سالگی کانون نویسندگان ایران برگزار شود وحشیانه یورش بردند، خیابان منتهی به خانه را مسدود کردند و با غارت همه ی وسایل، پوستر ها، یادگارها و یادمان‌ها و لوازمی که طی یک سال زحمت و کار شبانه روزی اعضا برای برای امروز تدارک دیده شده بود، برگ سیاه دیگری بر کارنامه ی ننگ آلود و سراسر جنایت و سانسور و آزادی کشی خود افزودند»
دوستم اکبر معنا و موقعیت را به غایت ایجاز و اوج گویائی بیان کرده است
اقای حسن مرتضوی نیز به درستی در متنی از جمله نوشت «حتی از یک مراسم ساده در خانه‌ای شخصی می‌هراسند.» 
کامنتی نوشتم در صفحه او: «حتی از یک مراسم ساده در خانه‌ای شخصی می‌هراسند» و ادعای رهبری منطقه و هژمونی فرهنگی و فکری جهان را دارند»

کانون ما ۵۰ سال با سرکوب فیزیکی و فرهنگی و حذف و.. رو در رو بوده و به رغم این همه برپای مانده است و می ماند .حاکمان اند که رفته و می روند.

اکرم پدرام‌نیا: پنجاه سال است که از یک نشست کوچک جمع اندکی از اهل ادب و قلم در یک گوشه هراس دارند و جلوی هر حرکت جمعی را می‌گیرند و به شیوه‌های مختلف قامت قلم و قلم‌زن را خم می‌کنند، اما ما اهل قلم هنوز به قدرت جمعی‌مان پی نبرده‌ایم. همیشه فکر می‌کنم اگر همگی از چاپ آثار ابتر و زخمی‌مان در آن سرزمین سانسورزده‌ چشم بپوشیم باعث تغییری خواهیم شد و فضا را از محاصره‌ی صرف آن‌ها بیرون خواهیم کشید.

علی کاکاوند: مختاری را کشتید، پوینده را کشتید، ده‌ها نویسنده و اندیشمند را کشتید و امروز جشن پنجاه سالگی کانون نویسندگان ایران را بر هم زدید. از چه می ترسید؟ شما که با انسان و فرهنگ دشمن هستید به فنا رفته اید، بگذارید برای کودکانتان شعر بنویسیم و قصه بگوییم و آواز بخوانیم. آن ها چه گناهی کرده اند که باید با خرافات و اوهام شما به فنا بروند؟ 
امروز ۴ خرداد ۱۳۹۷ ماموران امنیتی و انتظامی با حکم قضایی و با تجهیزات کاملِ بگیر و ببند، مانع از برگزاری مراسمی شدند که برای “گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد تاسیس کانون نویسندگان ایران” تدارک دیده بودیم.

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: