UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

احتمال معرفی فرزند احمد جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

احتمال معرفی فرزند احمد جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 روزنامه آرمان ضمن انتشار عکسی از علی جنتی در صفحه یک خود، از احتمال معرفی فرزند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت روحانی خبر داده است.

این روزنامه از احمد مسجدجامعی، محمدعلی زم، رضا صالحی، و حسام‌الدین آشنا، نیز به عنوان «گزینه‌های احتمالی» برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامبرده اما نوشته است که اکنون «نام علی جنتی به عنوان گزینه قطعی وزارت ارشاد مطرح شده است».
ﻣﻄﻬﺮﻩ ﺷﻔﻴﻌﯽ در گزارش روزنامه آرمان ضمن مرور سوابق و موقعیت فعلی علی جنتی از او به عنوان «ﻣﺮﺩﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺯ ﭘﺪﺭ» نامبرده و نوشته است که «علی جنتی فرزند آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان است اما دارای دیدگاه‌های کاملاً اعتدال‌طلبانه است».
 hashemirafsanj_alijannati
این روزنامه با اشاره به اینکه علی جنتی «ارتباط نزدیکی با حسن روحانی» دارد، از فرزند دبیر شورای نگهبان به عنوان «یکی از حامیان سرسخت اکبر ‌هاشمی رفسنجانی» نامبرده و نوشته است که «علی جنتی چهار سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت و این نزدیکی سبب شد تا امروز نام او را به عنوان گزینه قطعی وزارت ارشاد مطرح کنند».
 روزنامه آرمان همچنین از احمد مسجدجامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره محمد خاتمی، به عنوان یکی از گزینه‌های همین سمت در دولت روحانی نامبرده، اما نوشته است که «ﻃﻴﻒ ﺟﺒﻬﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﻥ ﺭأﯼ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪﺟﺎﻣﻌﯽ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﺎﻧﻊ ﺗأیﻴﺪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ».
 این روزنامه در عین حال از محمدعلی زم که از بنیانگذاران «حوزه هنری» بود و سال‌ها ریاست آن را بر عهده داشت، به عنوان «ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺧﻨﺪﻩ‌ﺭﻭ ﺍﻣﺎ ﮐﻢ‌ﺣﺮﻑ» و از «گزینه‌های احتمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» نامبرده است.
 محمدعلی ابطحی، ﻣﻌﺎﻭﻥ ﭘﺎﺭﻟﻤﺎﻧﯽ ﺩﻭﻟﺖ در دوره ﺍﺻﻼﺣﺎﺕ، نیز با انتشار یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به دشواری ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭﺯﻳﺮ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺭؤﺳﺎﯼ ﺟﻤﻬﻮﺭ، نوشته است که «ﻣﻮﻓﻖ‌ﺗﺮﻳﻦ ﻭﺯﻳﺮ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﻓﻌﻠﯽ ﮐﺴﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺟﺪﯼ‌ﺗﺮﻳﻦ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ حسن ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﻋﻤﻠﯽ ﮐﻨﺪ» و ﮐﺎﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻫﻨﺮ ﺭﺍ ﺑــﻪ «ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻓﻬﻴﻢ ﻭ ﺯﺣﻤﺖ ﮐﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﮐﻨﺪ».
[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: