UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قوانین خانواد‌گی، ازدواج و طلاق در ایالت بریتیش کلمبیا – بخش ۲

قوانین خانواد‌گی، ازدواج و طلاق در ایالت بریتیش کلمبیا – بخش ۲

قرارداد های خانواد‌گی

(Marriage Agreement, Cohabitation Agreement, Separation Agreement)

در مقاله قبلی‌ توضیح داده شد که شما و همسرتان میتوانید چه قبل از ازدواج و چه در هنگام جدایی و طلاق قرارداد‌های خانواد‌گی امضا کنید. قرارداد های خانواد‌گی شامل انواع مختلفی‌ هستند که در ذیل به آنها اشاره شده است:

– قرارداد ازدواجی و یا Marriage Agreement قراردادی است که شما و همسرتان قبل از ازدواج (و یا مدت کوتاهی‌ پس از ازدواج) آنرا امضا می‌کنید. این قرارداد ها به این منظور میباشند تا در صورت جدایی و طلاق حق هر زوج را در زمینه تقسیم اموال و داراییها, تقسیم بدهی ها, حضانت فرزندان و حمایت مالی از همسر و فرزند مشخص نماید. این قرارداد ها در اکثر موارد باعث میشوند که زوجین در هنگام جدایی و طلاق به راحتی‌ و بدون نیاز به دادگاه مشکلات خود را حل کنند.

– قرارداد شبه ازدواجی و یا Cohabitation Agreement قراردادی می‌باشد که شما و همسرتان قبل از شروع زندگی‌ مشترک (و بدون ازدواج) آنرا امضا می‌کنید. این قرارداد ها نظیر قرارداد های ازدواجی به این منظور میباشند تا در صورت جدایی و طلاق حق هر زوج را در زمینه تقسیم اموال و داراییها,  تقسیم بدهی ها, حضانت فرزندان و حمایت مالی از همسر و فرزند مشخص نماید.

– قرارداد جدایی و طلاق و یا Separation Agreement قراردادی می‌باشد که زوجین در هنگامی جدایی و طلاق آنرا امضا می‌کنید تا بدون نیاز به دادگاه مسائل مالی و غیر مالی خود را حل و فصل کنند. این مسائل شامل تقسیم اموال و داراییها, تقسیم بدهی ها, حضانت فرزندان و حمایت مالی از همسر و فرزند میباشند.

دلایل طلاق در ایالت بی‌ سی‌ (Grounds for Divorce)

برای انجام طلاق در ایالت بی سی، باید یکی از دلایل طلاق اتفاق افتاده باشد. شما میتوانید به دلایل ذیل در ایالت بریتیش کلمبیا درخواست طلاق نمائید:

یک: شما و همسرتان به مدت حداقل ۱۲ ماه از هم جدا زندگی‌ کنید;

دو: همسر شما در طول ازدواج با شخص دیگری رابطه جنسی‌ داشته باشد; و یا

سه: همسر شما با شما بدرفتاری جسمی‌ و یا روحی‌ نماید تا اندازه‌ای که ادامه ازدواج غیر قابل تحمل باشد.

بسیاری از طلاق‌هایی که در کانادا به وقوع می‌پیوندد از نوع اول بوده و “شکست ازدواج” پس از آنکه زوجین یک سال جدا از هم زندگی کردند محرز می‌گردد. بر اساس قانون برای این نوع طلاق هیچ یک از طرفین نیازی ندارند که عدم امکان سازش را به اثبات برسانند یا ثابت کنند که طرف مقابل مقصر و باعث به بن بست رسیدن و شکست ازدواج بوده است؛ تنها یک سال زندگی جدا از هم “شکست ازدواج” را به اثبات می‌رساند.

اما برای مورد دوم (خیانت همسر) و مورد سوم (بدرفتاری‌های فیزیکی و روانی) متقاضی طلاق باید بتواند ادعای خود را با ارائه مدارک و شواهد در دادگاه به اثبات برساند. مورد آخر که اصطلاحا physical or mental cruelty  نامیده می‌شود ممکن است مواردی همچون خشونت‌های فیزیکی و رفتارهایی که باعث اضطراب و نگرانی‌های شدید روحی و روانی می‌شود را شامل گردد.

همچنین شما یا همسرتان به مدت حداقل یک سال قبل از ارائه دادخواست طلاق در یکی از ایالت‌ها یا نواحی کانادا زندگی کرده باشید.

طلاق توافقی  (Uncontested Divorce)

اگر شما و همسرتان در مورد حق حضانت، حق دیدار فرزندان، پرداخت مالی به همسر و فرزندان، و تقسیم اموال و بدهی‌ها بین زوجین، به توافق برسید، شما میتوانید از دادگاه درخواست طلاق توافقی نمائید. در اکثر موارد، قضات بدون برگزاری دادگاه حکم طلاق را صادر می‌نمایند. این پروسه بسیار سریع و در طول چند ماه قابل انجام می‌باشد.

یادآوری : حسین فرامرزی، وکیل دادگاه‌های ایالت بریتیش کلمبیا، به هیچ گروه سیاسی، دولتی، و یا مذهبی وابسته نمی باشد، و مقالات حقوقی مندرجه، تنها برای افزایش سطح آگاهی جامعه فارسی زبان کانادایی تهیه شده است. به علت امکان تغییر در قوانین کانادا به مرور زمان، و همچنین عدم امکان بیان کلیه قوانین در این مقالات، به تمامی خوانندگان توصیه میگردد که قبل از انجام هر گونه موضوع حقوقی، با وکیل خود مشورت نمایند.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: