UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اعلامیه هشدارآمیز دولت با گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان بریتیش کلمبیا

اعلامیه هشدارآمیز دولت با گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان بریتیش کلمبیا

به‌گزارش شهرگان به نقل از سی‌بی‌سی؛ با شدت گرفتن آتش سوزی در سواحل غربی و آتش‌سوزی بیش از ۵۶۰ مورد در سراسر استان بریتیش کلمبیا هزاران شهروند در این استان ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند. این آتش‌سوزی‌ها به‌شدت بر میزان آلودگی هوای ونکوور بزرگ و فریزر ولی افزوده است.
مایک فارنفورث روز (چهارشنبه ۱۵ آگوست) وضعیت را اضطراری اعلام کرد و از دولت فدرال تقاضای ورود پرسنل ارتش برای کمک به مهار کردن آتش‌سوزی نموده‌است.

اعلام شرایط ضروری زمانی اعلام شد که دود ناشی از ادامه‌آتش‌سوزی‌ها چون پتویی سراسر استان بی‌سی را پوشانده‌است و ساکنان شمال و مرکز منطقه در استان بی‌سی دستور تخلیه داده شد.
طبق گزارش هواشناسی در چند روز آینده آب و هوای استان بی‌سی همچنان گرم و خشک پیش‌بینی شده‌است. این مرکز همچنین خطر صاعقه در بخشی از استان را پیش‌بینی کرده که در صورت به‌وقوع پیوستن رعد و برق بر تعداد آتش‌سوزی‌های جنگلی افزوده خواهد شد.
شهردار فریزر لیک دوئین لینداستروم می‌گوید آسمان را بر اثر آتش‌سوزی جنگلی اینگونه تیره ندیده‌است که عصر روز (سه‌شنبه ۱۴ آگوست) دیده‌است.
داگ دونالدسان وزیر جنگل و منابع طبیعی استان از مردم بریتیش کلمبیا درخواست کرده تا به مناطق ممنوع اعلام شده نروند و با پرهیز از این‌کار، از خسارات جانی جلوگیری به‌عمل آورند.

یکی از عجیب‌ترین روز
روز سه‌شنبه ۱۴ آگوست سه دستور تخلیه جدید در منطقه بالکلی نچاکو در غرب پرنس جرج، جایی که وسیع‌ترین آتش‌سوزی جنگلی استان به‌وقوع پیوسته، صادر شده‌است.
این منطقه همچنین شامل بخش جنوبی نیز می‌شود که صدها نفر از اهالی منطقه به دلیل خطوط اتوبوس دریایی به آن وابسته‌اند. در حال حاضر این مسیر آبی اتوبوس دریایی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته برای امنیت مردم در حال تردد است.
با توجه به ادامه روند آتش سوزی انتظار می‌رود بر وجود ذرات معلق در هوا در روزهای آینده افزوده شود و مقامات دولتی این وضعیت آلودگی را مناسب نمی‌دانند و هشدار دادند تا کسانی که مشکل سلامتی دارند از منزل خارج نشوند و از تمرینات و ورزش‌های سنگین پرهیز کنند.
همچنین حدود ۳۳۷۲ آتش نشان به اطفای حریق در سطح استان مشغول هستند و یکصد تن از آتش نشانان مکزیکی هم از انتاریو برای کمک به آنها چند روزی است که در مناطق مختلف حضور یافته‌اند. با این وجود دولت استانی از اتاوا درخواست ارسال نیروی بیشتر و همچنین تعدادی هواپیما برای کمک به اطفای حریق کرده تا به این ترتیب امنیت ساکنین بریتیش کلمبیا تامین شود. بر اساس آخرین آمار تاکنون دولت استانی ۲۰۶ میلیون دلار در سال جاری برای اطفای حریق هزینه کرده و نزدیک به ۲۸۸ هزار هکتار از مناطق جنگلی استان طعمه حریق شده است.

تعداد آتش‌سوزی‌های استان بی‌سی
آمار تا تاریخ چهارشنبه ۱۵ آگوست :

● ۵۶۶ مورد آتش‌سوزی در استان بی‌سی
● ۲۹ مورد دستور تخلیه که نزدیک به ۳۰۵۰ نفر (مشتمل بر ۱۵۲۱ خانه)
● ۴۸ مورد هشدار تخلیه که نزدیم به ۱۸۷۲۰ نفر (مشتمل بر ۹۳۵۹ خانه)
● ۳۳۷۲ پرسنل آتش‌نشان مشغول به اطفای حریق در سطح استان
● ۴۳۶ پرسنل اطفای حریق از استان‌‌های آلبرتا، نیوبرانزویک، قلمرو نورت وست، کبک، ساسکچوان، پارک‌های کانادا، و کشورهای استرالیا، مکزیک و نیوزلند هستند
● این نیروها از اول آوریل امسال نزدیک به ۱۸۰۰ مورد از آتش‌سوزی‌ها را مهار کردند.
● بیش‌از ۴۰۰ مورد از این آتش‌سوزی‌ها توسط خطاهای انسان شعله‌ور شده‌است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: