UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تجمع کارگران و بازنشستگان در اعتراض به «غارت اموال تامین اجتماعی»

تجمع کارگران و بازنشستگان در اعتراض به «غارت اموال تامین اجتماعی»

به گفته تجمع‌کنندگان حق درمان کارگران جزء اموال عمومی کشور نیست و مصوبه جدید مجلس خلاف اصل ۵۳ قانون اساسی است.

فراخوان این تجمع از طرف اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کانون عالی شوراهای اسلامی کار، چند روز پیش منتشر شد و تشکل‌های کارگران و بازنشستگان استان‌های مختلف از این تجمع اعلام حمایت کردند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این تجمع گفته این مجلس، مجلسی است که ضعفا را می‌زند و از قدرت در مقابل آنها حمایت می‌کند.

اولیا علی‌بیگی، رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در این تجمع گفته تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است و منابع مالی آن صد درصد متعلق به کارگران و بازنشستگان است.

علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته سراسر کشور دیگر سخنران این مراسم بود. به گفته او کارگران و بازنشستگان تاکنون در مقابل دست‌اندازی‌ها سکوت کرده‌اند اما دیگر نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. او گفته با تصویب این لایحه کارگران و بازنشستگان باید کاسه گدایی به دست بگیرند چراکه همه اموال آنها قرار است غارت و به حساب دولت واریز شود.

علی خدایی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هم در این تجمع شرکت کرده و گفته روزی معیشت ما را تهدید می‌کنند و روزی دیگر درمان‌مان را. ما نمی‌دانیم از دست اینها به چه کسی پناه ببریم. مغایرت این مصوبه با قانون اساسی بر هیچ کس پوشیده نیست. با این حال انگار این مجلس، مجلسِ دولت است.

از زمانی که طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی دولت یازدهم به اجرا درآمد، وزارت بهداشت تعرفه‌های خدمات پزشکی را به‌صورت سرسام‌آوری افزایش داد و از آنجا که پشتوانه اصلی مالی اجرای این طرح منابع مالی صندوق‌های درمانی بیمه‌های اجتماعی بود، این صندوق‌ها تحت فشار مالی شدید و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. حالا دولت و مجلس تلاش دارند برای تامین منابع مورد نیاز اجرای طرح تحول سلامت منابع درمان سازمان تامین اجتماعی را به خزانه دولت واریز کنند.

[ایلنا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: