UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

استقبال سعید جلیلی از حمایت مصباح یزدی از نامزدی او در انتخابات

استقبال سعید جلیلی از حمایت مصباح یزدی از نامزدی او در انتخابات

 سعید جلیلی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران از حمایت محمدتقی مصباح یزدی از او در رقابت های انتخاباتی استقبال کرده است. آقای جلیلی روز دوشنبه ششم خرداد گفت که “حمایت شخصیت ارزشمندی مثل آیت‌الله مصباح یزدی باعث خوشحالی است.”
محمد تقی مصباح یزدی در همین روز گفته که “آقای جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزشهای اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد.”

lankarani_mesbah_inn

مصباح یزدی: از سعید جلیلی شناخت نداشتیم

آقای مصباح یزدی روحانی نزدیک به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی است که دیدگاه های بحث برانگیزی درباره انتخابات دارد. آقای مصباح یزدی معتقد است انتخاب حاکم توسط مردم فاقد اعتبار است و رئیس جمهور بدون نصب ولی فقیه “طاغوت” است.
او در ابتدا کامران باقری لنکرانی را “نامزد اصلح” معرفی کرد اما او پیش از اعلام فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، از نامزد انصراف داد.
آقای باقری لنکرانی نامزد جبهه پایداری اصلی ترین تشکل سیاسی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بود که برنامه انتخاباتی او مورد تایید آقای مصباح یزدی رهبر معنوی این تشکل قرار گرفته بود.
آقای مصباح یزدی روز دوشنبه در قم گفت که “اصلح بودن” آقای باقری لنکرانی “از قریب به هفت سال پیش” برای او روشن شده بود.
او در تازه ترین سخنرانی خود درباره تایید آقای باقری لنکرانی گفته “به این نکته رسیده بودم و به کسی اعلام نکرده بودم و حتی اظهار تمایل به آن هم نکردم. از آنجا که تصمیم آنها [جبهه پایداری] مغایر با شرع نبود، تصمیم آنها را تأیید کردم، و رأی آوردن یا نیاوردن ایشان و یا گله مند شدن دیگران را دلیلی بر ترک وظیفه شرعی خود ندیدم.”
آقای مصباح یزدی گفته است که :شرایط به گونه‌ای شد که آقای باقری لنکرانی علیرغم اصلح بودن، با توجه به شرایطی که پیش آمد کنار رفت و با توجه به این‌که آقای جلیلی به صورت جدی به میدان آمدند، ایشان تکلیف را از دوش خود، برداشته شده دیدند.”
آقای مصباح یزدی گفته که شناختی که او و اعضای جبهه پایداری از کامران باقری لنکرانی داشته اند از سعید جلیلی نداشته اند و برای همین اظهار نظرشان را به تعویق انداخته بودند.
خبرگزاری های ایران می گویند که سعید جلیلی قرار است به زودی در سفر تبلیغاتی یک روزه خود به قم با محمدتقی مصباح یزدی دیدار کند.
این دومین سفر تبلیغاتی آقای جلیلی به قم ظرف کمتر از یک هفته گذشته است. در آن سفر ملاقاتی میان او و آقای مصباح یزدی صورت نگرفته بود.
[بی‌بی‌سی]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: