UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

دو برابر شدن درصد حداقل دستمزد کارگران کانادا از سال ۱۹۹۸ تاکنون

دو برابر شدن درصد حداقل دستمزد کارگران کانادا از سال ۱۹۹۸ تاکنون

اداره آمار کانادا:

درصد کارگران کانادا که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، از سال ۱۹۹۸ تاکنون دوبرابر شده است

داده‌های جدید اداره آمار کانادا کلیشه‌های دست راستی در مورد کارگران با حداقل دستمزد را واژگون می‌کند

به اقتصاد جدید خوش آمدید!

مطالعات جدیدی که توسط اداره آمار کانادا بی‌سروصدا منتشر شد، نشان می‌دهد که درصد کانادایی‌های با حداقل دستمزد، بین سال ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ دو برابر شده است و یک نفر از میان هر سه نفری که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، دارای تحصیلات عالیه می‌باشد.

این داده‌ها شدیدا برخلاف روایت‌هایی است که توسط اندیشکده‌های دست‌راستی و دیگر گروه‌های تجاری مخالف افزایش حداقل دستمزد ارائه می‌شود. یعنی آنانی که به‌نادرستی مدعی‌اند اکثریت کارگران با حداقل دستمزد را نوجوانانی تشکیل می‌دهد که در مغازه‌های پدر و مادرشان کار می‌کنند.

بنا به داده‌های اداره آمار کانادا، در سال ۱۹۹۸، ۵.۲% از کارگران کانادا دارای مشاغل با حداقل دستمزد بودند. بیست سال بعد در سال ۲۰۱۸، یعنی آخرین سالی که داده‌های آن در دسترس است، این درصد دوبرابر شده و به ۱۰.۴% رسید. این افزایش ثابت هم نبود. تعداد کارگران با حداقل دستمزد در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ از ۶.۴% به ۱۰.۴% افزایش یافت.

بنا به اداره آمار کانادا، این جهش ناشی از افزایش سریع تعداد کارگران با حداقل دستمزد در اونتاریو می‌باشد، یعنی در پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین استان، جایی که تقریبا ۱۵% نیروی کارگر آن به حداقل دستمزد وابسته می‌باشد. 

این آمار همچنین ثابت می‌کند که کارگران با حداقل دستمزد در سال ۲۰۱۸، نوجوانان کم مهارت نمی‌باشند. نزدیک به نیمی (۴۷.۷%) از کارگران با حداقل دستمزد در کانادا، بیش از ۲۵ سال دارند. و کمی بیش از یک سوم آنها (۳۴.۹%) نیز دارای مدرک دانشگاهی و یا بالاتر هستند.

انفجاری از مشاغل با دستمزد کم نیز در کمپانی‌های بزرگ رخ داده است. ار سال ۱۹۹۸ الی ۲۰۱۸، نسبت تعداد کارکنانی که حداقل دستمزد را در شرکت‌های بزرگ کانادا دریافت می‌کردند، بیش از دو برابر شده است، یعنی از ۳.۴% به ۹.۴% افزایش یافت. در حالیکه این رقم در شرکت‌های متوسط از ۴.۸% به ۹.۷% درصد افزایش یافت و در شرکت‌های کوچک از ۹.۷% به ۱۴.۲% بالغ گردید.

اداره آمار کانادا اظهار داشت که “این مشاهدات، به فرسایش بالقوه نرخ دستمزد در شرکت‌های بزرگ به مروز زمان اشاره دارد.”

با این وجود، شرکت‌های بزرگ به کنترل دارایی‌ها در طول این دوره فرسایش ادامه دادند. بنا به گزارش PressProgress %۰.۸ از قدرتمندترین شرکت‌های کانادا که به‌عنوان شرکت‌های چند ملیتی طبقه‌بندی شده‌اند، دو سوم همه دارایی‌های سال ۲۰۱۶ را ، یعنی آخرین سالی که آمار آن در دسترس است، کنترل کردند.

منبع: pressprogress.ca

برگردان پروین اشرفی

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها
تبلیغات

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: