UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

گسترش فاجعه‌بار ویروس کرونا در ایران و بی‌کفایتی مسئولان رژیم اسلامی ایران

گسترش فاجعه‌بار ویروس کرونا در ایران و بی‌کفایتی مسئولان  رژیم اسلامی ایران
مرگ اولین پرستار بر اثر ویروس کرونا در ایران

صوت محرمانه دکتر بهروز کلیدری از فاجعه ویروس کرونا در ایران

شهرگان:  از دکتر بهروز کلیدری متخصص جراحی، کلیپی در مورد وخامت اوضاع ویروس کرونا در ایران در روز سه شنبه ۶ اسفند ۹۸منتشر شده که پس از پیاده‌کردن آن همراه با مواردی نقطه‌چین که ناشی از مشخص نبودن صداست، پس‌از تنظیم در پی آمده‌است که می‌خوانید:

«ما امروز جلسه استانداری بودیم با خانم دکتر… با تمامی معاونت‌ها دانشگاه جلسه داشتیم. الان یک توضیح مختصری بدهم. متاسفانه اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردیم. حدود ۸۳ نفر مشکوک به مبتلا به کرونا در اصفهان بستری داریم. هنوز جواب بعضی‌هاشان نیامده، اما خودتان میدانید وقتی سیتی ریه را می‌ببنید مشخص است که «کرونا»ست. وقتی این تعداد مبتلای قطعی داریم، میشه حدس زد بالای ۱۲۰۰۰ نفر ناقل در سطح شهر اصفهان داریم که خودشان هم اطلاع ندارند.
دو نفر در بیمارستان فوت کردند.  در بیمارستان الزهرا ۴ نفر فوتی داشتیم. یک‌نفر در بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر بستری داریم که منجر به مرگ می‌شود.

همینطور تا جایی که اطلاع دارم سه نفر در بیمارستان یثربی کاشان بستری هستند که منجر به فوت میشود. از بقیه شهرهای استان کم و بیش آماری آمده که نشان می‌دهد بیماری به‌طرز خطرناکی شیوع پیدا کرده است. اما خوب آمار هنوز قابل استناد نیست.

از همکاران در کادر درمان تا حالا ۴ نفر ریزندنت و یک‌نفر انترن، ۸ نفر نرس هم الان بستری هستند. دو نفر پزشک متخصص و یک پزشک عمومی تو محل کار خودشون مبتلا شدند. این‌ها و صدها نفر طی دو هفته گذشته که ارتباط مستقیم داشتند.

اینها اطلاعات تایید شده‌ای است که در اختیار داریم. اما هنوز دقیق مطلع نیستیم که چند نفر از همکاران ما درگیر شدند و چند نفر از مردم بوسیله همین کادر درمانی مبتلا شده‌اند.

در تهران واقعا فاجعه‌ای در حال رخ دادن است. بسیاری از همکاران در بیمارستان دانشوری و لقمان مبتلا شده‌اند و هیچ آمار درستی از مردم ناقل نداریم. اما می شود حدس زد چه اتفاق وحشتناکی دارد رخ می‌دهد.

در شمال کشور مخصوصا استان گیلان تعداد مبتلایان دارد بیداد می‌کند. به علت کمبود امکانات اکثرشان را به تهران منتقل کردن که همین جابجایی بیماران کلی مسیر را آلوده کرده است.

متاسفانه در قم فاجعه رخ داده. ماجرا از کنترل خارج شده. متاسفانه مسئولین بخاطر تبعات سیاسی و اقتصادی که ممکن است برای کشور داشته باشد، همچنان دارند مساله را پنهان می کنند.

در همدان، زنجان، اراک، قزوین، مشهد و همین اصفهان خودمان اگر زود اقدام کنیم میتوان قضیه را جمع کرد اما وقتی می‌بینیم که همین اصفهان همیشه پیشرو در زمینه مدیریت بحران بوده، الان در اصفهان دچار وضعیت اسفبار هستیم. دیگر از بقیه انتظاری نمی‌شود داشت.

چیزی که ما را بیشتر نگران کرده، این هرج و مرج بی‌برنامه‌گی است. همه سر درگم‌اند. علیرغم اینکه ما از یکماه پیش، ما بارها درجلسات مختلف در نامه‌نگاری‌ها مختلف با وزارتخانه به ‌آن‌ها هشدار دادیم که اگر مساله دیده نشود، باید منتظر این فاجعه باشیم. اما با کمال تاسف قضیه آنطورکه باید دیده میشد، نشد! علتش را هم می‌توانید حدس بزنید. هیچ تدبیری از قبل اندیشه نشده.

هیچ پروتکل خاصی برای مراکز درمانی و مطب‌ها ارسال نشد. هیچ آموزش همگانی برای مردم داده نشد. هیچ آموزش همگانی به مردم داده نشد. یک روز بعد از انتخابات این قضیه نشر پیدا کرد. آن‌هم برنامه بود که برای بعد از انتخابات این کار انجام بشود.  متاسفانه مثل همیشه به قضیه نگاه امنیتی میشود. من هم به خود آقای استاندار گفتم ایشان هم دستورات مقامات را علت این پنهانکاری عنوان کرد. در جلسه مدیریت بحران به آقای شیشه فروش گفتم که اگر هرچه زودتر اقدام نکنیم باید منتظر یک فاجعه ملی باشیم. ایشان هم همانجا تماس گرفتند با سردار فدا که ایشون هم گفتند منتظر دستور شورای عالی ملی – امنیتی هستیم.

ما حتی برای تعطیلی مدارس که سئوال شده که چه اتفاق افتاد و چرا تعطیل نشد، ما برای تعطیلی مدارس هم نتوانستیم آقایون را قانع کنیم. خوب میدانید که اگر بیش از اینها اصرار کنیم، خودمان متهم به جوسازی می‌شویم. خوب حالا ما باید چکار کنیم!؟  

دکتر کلیدری در پایان خطاب به همکاران خود افزود: ما باید حضور داشته باشیم اما خواهش می‌کنم طی این مدت به منزل تشریف نبرید. همین جا در پانسیون بمانید و خانواده را بفرستید شهرستان یا جای دیگر. من خودم بچه‌هایم را فرستادم شهر دیگر. درست است که علی‌رغم اصرار ما تایید نشد که مدارس تعطیل بشود اما خواهش می‌کنم که بچه‌هایتان را به مدرسه نفرستید. به فامیل و دوست و آشنایان هم توصیه بکنید همین کار را انجام بدهند. الان دو مورد ابتلای کودکان داریم. اصلا اینجور نیست که بچه‌ها مبتلا نمی‌شوند. این ویروس در کشور ما همه سنی و هر جنسیتی را درگیر کرده است. اما خوب مرگ در بالای ۶۰ سال بیشتر بوده ولی همه را درگیر کرده‌است. مواظب خودتان باشید اما مبادا ترس از ابتلاء [به ویروس کرونا] باعث شود در خدمت‌رسانی ما که قسم خورده‌ی این حرفه هستیم، کم و کاستی وجود داشته باشد».

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: