UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

متن بیانیه اصغر فرهادی و نظرات نمایندگان او پیرامون حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۷

متن بیانیه اصغر فرهادی و نظرات نمایندگان او پیرامون حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۷

متن بیانیه اصغر فرهادی در اسکار

 انوشه انصاری به نیابت از اصغر فرهادی بیانیه این کارگردان سرشناس ایرانی را در مراسم هشتاد و نهمین اسکار، خواند:

«افتخار بزرگی‌ست که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام «الکساندر ماله‌-گی» و پخش‌کنندگانم «کوهن مدیا» و «آمازون» تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.

متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

(Photo by Tristan Fewings/Getty Images)

[clear]

چرا «انوشه انصاری» و «فیروز نادری» نماینده فرهادی شدند؟

 انوشه انصاری و پرفسور فیروز نادری دو چهره علمی ایرانی پس از این مراسم با خبرنگاران درباره علت انتخاب شدن‌شان از سوی فرهادی سخن گفتند.

انصاری درباره عدم حضور فرهادی و دریافت جایزه از سوی کارگردان فروشنده گفت: «به نظرم او می‌خواست کنار مردمی بایستد که تحت تاثیر فرمان ممنوعیت ورود به آمریکا قرار گرفتند و قادر نیستند به دیدار دوستان و اعضای خانواده‌شان بروند و لحظات مهم زندگیشان را با هم شریک شوند بنابراین او نتوانست اینجا باشد و جایزه‌ای را بگیرد که برایش بسیار اهمیت داشت.»

نادری نیز دلیل این انتخاب را شغل خود و پیشینه فضانوردی «انصاری» دانست و گفت: انوشه انصاری فضانورد است و به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده و من برای «ناسا» کار می‌کنم و مدیریت برنامه مریخ «ناسا» و منظومه شمسی را برعهده داشته‌ام. به نظرم دلیلش این است که اگر از جو زمین خارج شوید و به زمین نگاه کنید، اثری از مرزها نمی‌بینید و آنچه پیش روی شماست، یک زمین زیبا است. فرهادی ما دو تن را انتخاب کرد تا این پیام را منتقل کند.

[clear]

درباره نمایندگان اصغر فرهادی در مراسم اشکار

انوشه انصاری؛ در دوران نوجوانی  به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده، چهارمین گردشگر فضایی‌ است که هزینه سفر به فضا را خود پرداخت کرده است.

او مدرک کارشناسی خود را در رشته الکترونیک و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه «جورج میسون» و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه «جورج واشنگتن» دریافت کرده و در حال حاضر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته نجوم از دانشگاه «سویینبورن» است.

پروفسور فیروز مایکل نادری؛ مدیرکل اکتشافات منظومه خورشیدی در ناسا بوده است. او پس از پایان تحصیلات متوسطه به آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد.

نادری دوره کارشناسی خود را در دانشگاه ایالاتی آیووا و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به پایان رساند.

این دانشمند ایرانی از سال ۲۰۰۰ مدیریت برنامه تازه تاسیس مریخ را بر عهده گرفت. او از سال ۲۰۱۱ تاکنون در سمت مدیریت پژوهش‌های روباتیک منظومه خورشیدی «ناسا» در حال فعالیت است و سال گذشته سیارکی به نام پرفسور نادری در آستانه بازنشستگی‌ او در «ناسا» نامگذاری شد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: